Placená televizní stanice Nova Sport reaguje na vzrůstající konkurenci v segmentu sportovních tematických stanic a snaží se zatraktivnit svoji programovou nabídku i rozšířit obchodní možnosti. V letošním roce chystá svůj nový sportovní kanál O2 Sport mobilní operátor O2, který získal exkluzivní práva na Ligu mistrů či na Premier League. Společnost AMC zase zakoupila exkluzivní práva k přenosům závodů formule 1 pro své kanály Sport 1 a Sport 2. Vůbec nejsledovanější v segmentu je pak zejména během zajímavých eventů veřejnoprávní ČT sport, letos v květnu bude např. přenášet zápasy z mistrovství světa v ledním hokeji, v plánu je vysílání 57 utkání.
Odklon Novy od mainstreamu
Nova Sport hodlá silné nabídce konkurenčních stanic čelit např. vysíláním přímých přenosů z play-off zámořské NHL a basketbalové NBA. Do programu zařadí také přímé přenosy ze seriálu MotoGP, ve kterých se představí český závodník Karel Abraham i legenda tohoto sportu Valentino Rossi nebo současný mistr světa Marc Márquez. Programovým tahákem pak mají být blížící se přenosy z nejslavnějšího tenisového turnaje světa Wimbledonu, ze kterého televize přinese více než 60 utkání.
Nově přináší skupina Nova prostřednictvím svého sportovního kanálu i exkluzivní přenosy z akcí americké UFC. V květnu se fanoušci bojových sportů mohou těšit na živé vysílání z australské UFC Fight Night, s hlavním zápasem v těžké váze mezi Chorvatem Miočičem a Novozélanďanem Huntem, na které bude v červnu navazovat vysílání z berlínského galavečera. Zajímavostí je i přenos londýnského finále Premier League v šipkách, který proběhne 21. května, či golfový turnaj světa The Open Championship, jenž se koná 16.-19. července ve skotském St Andrews.
„Prémiová stanice Nova Sport nabízí sportovní program v HD více než 1,4 milionu předplatitelů v České republice a na Slovensku, stanice je přístupná i v rámci videoportálu Voyo. V případě, že se ve stejný čas odehrává více akcí, které jsou pro české a slovenské diváky zajímavé, jsme schopní v rámci Voya odvysílat i dva další paralelní přenosy, takže mají fanoušci možnost volby,“ říká Petr Horák, ředitel nových projektů skupiny Nova.
TV spoty s přesahem do on-linu
Reklamním zadavatelům nabízí Nova Sport možnost zviditelnit jejich značku u zajímavé cílové skupiny, kterou jsou bonitní diváci, se zaměřením na mladší a aktivní televizní publikum. „Výhodou oproti standardní TV reklamě je na Nově Sport nižší počet reklamních spotů v breaku, takže značka klienta vynikne – je pro diváka dobře viditelná, a tedy i zapamatovatelná,“ říká Jan Vlček, obchodní ředitel skupiny Nova. Podle něj klienti oceňují širokou škálu nabízených reklamních formátů: od klasických TV spotů, sponzoringu a injektáží až po zprostředkování soutěží v moderním studiu přizpůsobeném požadavkům klienta, v kombinaci s využitím PP. „Velmi dobře funguje například záběr kamery na voucher či produkt (cenu poskytnutou do divácké soutěže) klienta s propojením do on-linu,“ doplňuje Vlček.
Přesah do on-line prostředí spočívá v prezentaci obchodních sdělení na facebookových stránkách Novy Sport (95 tisíc fanoušků) a Facebooku Fandy (155 tisíc fanoušků). Reklamní plnění je poskytováno na stránkách TN.cz v sekci Sport, kde jsou umístěny soutěžní články ve spojitosti s produktem/značkou klienta, včetně jeho fotografií a odkazu na stránky zadavatele. Mezi další možnosti patří minipořady, které klienti aktuálně využívají více než v minulosti. S pořadem se zadavatel tematicky spojuje formou sponzorského vzkazu.