Reklama
Megaboard

Jak se proslavit sebezničující reportáží

null„Nechcete si mě vzít? Obdivuju vaši odvahu.“ Takovou nabídku, a mimo ni ještě stovky dalších, dostal minulý týden Ben Bloom, britský novinář z The Telegraph. Na tom by nakonec nebylo nic divného, povolání reportéra patří mezi jedno z nejnebezpečnějších a po právu si často zasluhuje obdiv. Jenomže Bloom nebyl vyslán na frontovou linii ani nerozkrýval spletité vazby vlivných politiků či mafiánů. Jeho šéf ho poslal na obyčejnou tiskovku odstupujícího trenéra německé Borussie Dortmund. Britské čtenáře zajímala tato tiskovka především kvůli spekulacím, že německý trenér Jürgen Klopp by mohl po odchodu z Dortmundu nastoupit v některém z ostrovních klubů. Ben Bloom už v předstihu žhavil své čtenáře, že bude přinášet on-line reportáž přímo z místa dění. „Za čtyřicet minut začíná tiskovka. Tešíte se?“ startoval rutinně novinář. Poslední rutinní příspěvek popisoval příchod hlavních aktérů do sálu. Pak přišel nečekaný zádrhel, a tím i zlom nejen v reportáži, ale i v jeho profesionální kariéře: tiskovka v Německu probíhala v německém jazyce. S vědomím, že on-line reportáž musí pokračovat, rozhodl se Bloom minutu po minutě popisovat své zoufalé pocity novináře, který musí reportovat, ale nerozumí, o čem se mluví. Vznikla mimořádně vtipná a autentická koláž sebezničujících výkřiků a postřehů, prošpikovaná tweety s radami a reakcemi čtenářů: „Rád bych vám řekl, co Klopp povídá. Mluví hodně. Ale nerozumím z toho nic. Tak tady je namísto toho foto, jak si nalévá vodu… Neříkejte prosím mému šéfovi, že neumím německy, myslí si, že tiskovku reportuji slovo od slova… Velký muž odpovídá na otázky. Zachytil jsem slova „extrémní“ a „sport“…, snad zvažuje kariéru skydrivera… Jeden člověk mi poslal video, jak se naučit německy za šedesát sekund. Nepomohlo to… Už je konec! Cože!? To jsem nečekal. Poděkovali, vstali a odešli. Co teď udělám!? Svou on-line reportáž ukončil Ben omluvou za to, že byla celá jenom o něm. Jeho prožité utrpení se rázem stalo hitem internetu. Mezi reportéry kdysi platila zásada psát zprávy, ale nestát se jejich součástí. Časy se mění. Bloom možná právě vymyslel nový žurnalistický útvar sledující dnešní společenské trendy: multimediální zpravodajskou selfie.

 

Mezi reportéry kdysi platila zásada psát zprávy, ale nestát se jejich součástí. Časy se mění.

Reklama
Bubnovi
Reklama
Bubnovi
Reklama
Bubnovi
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-01

MAM Exkluzivně v časopise

KFC Bukurešť
Klára Poliakov, Lasvit
Štěpán Zub (Mixit) s Adamem Ondrou a Jiřím Procházkou

MAM Téma čísla

2025
Téma Ročenky 2024
letaky
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

WEB_normal(10)
Souboj spotů osmifinále 2024
MAM Souboj spotů 2024 finále
MAM Souboj spotů 2024 semifinále
WEB_normal(10)
Souboj spotů osmifinále 2024
MAM Souboj spotů 2024 finále
MAM Souboj spotů 2024 semifinále