Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Internetovou efektivitu opanovaly sociální kampaně

Celkovým vítězem letošních Internet Effectiveness a nositelem Grand Prix se stala loňská kampaň ERA pomáhá regionům, kterou pro ERA Poštovní spořitelnu připravila agentura Dark Side. Kampaň využívá fundraisingu a vzájemného soupeření mezi jednotlivými mikroregiony.

Tomáš Jindříšek, managing partner agentury, už jednu Grand Prix z IEA ve vitríně má, shodou okolností také pro projekt skupiny ČSOB – v roce 2009 zabodoval s platebním tlačítkem PaySec. Tehdy ale ještě zvítězil v dresu agentury OgilvyInteractive.

Jak ale souvisí efektivita a sociální témata? „Když reklamní soutěž vyhraje CSR kampaň pouze proto, že je pěkná na pohled, není to podle mě správné,“ tvrdí Jindříšek. CSR by podle něj nemělo být jen o přerozdělování peněz konkrétní firmy do neziskového sektoru, které dokonce označuje za zpronevěření se právům vlastníků.

Reklama
ČEZ

Podle Jindříška by CSR mělo znamenat propojení všech principů a pomáhat byznysu firmy. Projekt ERA Poštovní spořitelny je podle něj inovativní tím, jak využívá moderní dárcovské a platební metody a propaguje značku ERA jako dobrého souseda, právě díky soutěžení jednotlivých mikroregionů.

Win-win pro Tap Tap

ERA ale nebyla zdaleka jediná sociální kampaň, která na letošních IEA zabodovala, stříbrné ocenění si například odnesl projekt tankování handicapovaných od agentury Wunderman pro hudebníky z Tap Tap. „Pro nás to byla typicky win-win situace, kdy reklamní agentura dostala ocenění, její klient Ford získal kredit firmy, která podporuje dobrou věc, a my dostali dostatek pohonných hmot na dostavbu našeho mateřského Jedličkova ústavu,“ vysvětlil výsledek kampaně kapelník Šimon Ornest.

Kreativní ředitel Wundermanu Richard Stiebitz vysvětlil mechanismus kampaně, kdy kapela na své turné dostala 0,016 litru nafty za každé zhlédnutí videa na YouTube. Bylo potřeba celkem 36 nádrží za 200 tisíc views.


Podle kapelníka Tap Tap Šimona Ornesta se efektivita a CSR nevylučují.

Reklama
Know
Reklama
Reklama
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia
Jan Michálek v podcastu Hype-Cast

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)