Interně vyvíjený software se přestává vyplácet

Pokud se náš on-line marketingový trh posledních dvacet let oproti západnímu světu něčím vyznačoval, bylo to typické české kutilství. Tolik firem a webových agentur, které si vyvíjí vlastní řešení pro správu on-line obsahu na koleni, byste totiž v Německu, Británii a hlavně ve Spojených státech hledali marně. A nemluvím o malých společnostech – podívejme se na trend settery v našem regionu, československé IT firmy v trojúhelníku Brno-Praha-Bratislava. Která z nich má a aktivně používá profesionální systém pro správu on-line marketingu a obsahu? Částečně to chápu. Také jsem měl v jedné z nich tyto věci na starost, byl jsem rád za in-house tým a nechtěl řešit externí systémy. Ale to je deset let zpátky. Těžko říct, kde je dnešní příčina. Finance to ale zřejmě nebudou. Zaměstnávání interního vývojářského týmu firmu nemusí vyjít levněji než využití profesionálního softwaru. Může za to snad čtyřicet let za železnou oponou, kvůli kterým máme tendence mít vše pod dohledem a správu obsahu se bojíme někomu svěřit? Nic proti tomu. Tedy pokud se nebojíte podnikové slepoty. Jak na loňském Marketing Festivalu ukázal Avinash Kaushik, i ti největší čeští hráči jako Seznam nebo Aukro, kteří si řešení webů a správu obsahu vytvářejí interně, často nestíhají následovat aktuální trendy. Snad se ale blýská na lepší časy a i české a obecně evropské firmy si začínají uvědomovat, že investice do profesionálního, na míru připraveného a trendy sledujícího softwaru jim ušetří čas i trápení. Důkazem budiž to, že v soutěži Site of the Year se v neúprosné konkurenci amerických, britských či australských webů daří prosazovat i českým firmám. Loňský ročník v kategorii Nejlepší e-shop vyhráli brněnští ZebraCaps.cz, letos se do užšího výběru probojoval Mountfield. Věřím, že je to začátek trendu, kdy budou firmy místo programování nového softwaru svůj čas investovat do návrhu efektivních marketingových strategií na existujících systémech. S rostoucí propojeností IT a marketingu, kdy o těchto věcech začínají obě oddělení rozhodovat společně, je to celkem logický posun, který se bude na českém trhu projevovat stále výrazněji.

 

Robert Pinkas
VP marketingu
Kentico Software
([email protected])

 

Čeští hráči, kteří si řešení vytvářejí interně, nestíhají sledovat aktuální trendy.

Reklama
Reklama
Reklama
MAM_SOME_800x1068_cover-11

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-11

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

nový web-otvírák
Návrh bez názvu-17
iStock_téma_CX propast_nový web-otvírák - 2025-02-22T182251

MAM Exkluzivně v časopise

Lenka Králová, Pilsner Urquell
Scott Mills
Vojta Kotek, Bauhaus
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

nova_O2
airbank100_2
MAM Souboj spotů - únor
lego_mustard
nova_O2
airbank100_2
MAM Souboj spotů - únor
lego_mustard