Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

DoubleClick i Adform mají své výhody. Záleží na typu klienta

V českém prostředí nákupů RTB reklamy a analýzy dat dlouho dominoval systém Adform. To se však může brzy změnit. „I Google přehodnotil svou starou strategii a začíná se pomalu přeorientovávat na lokální trhy,“ říká Petr Jahn, strategy director agentury Adexpres.

Právě Adexpres je první ryze českou agenturou, která začala používat systém Google DoubleClick. „Některé nadnárodní agentury si už dřív mohly vyžádat využití této platformy od svých matek, ale když to zjednoduším, tak ,český‘ DoubleClick využíváme jako první,“ pokračuje Jahn.

Hlavním důvodem, proč využívat právě DoubleClick, je podle Jahna jiný systém sbírání dat, podrobnější datové segmentace a možnost vrstvení v Google Tag Manageru. Zásadní je pak robustnější algoritmus samotné nákupní DSP platformy pro RTB. Výsledkem by mělo být lepší zacílení nakupovaných RTB reklam pro klienty. Další výhodu zejména pro zákazníky, kteří již s produkty od Googlu pracují, znamená možnost propojení DoubleClicku s nástroji, jako je Google Adwords nebo analytický nástroj Google Premium.

Reklama
ČEZ

Adform zná lokální trhy

Přesto využití platformy DoubleClick není samozřejmostí. „Je vždy otázkou, který DSP systém pro konkrétního klienta zvolit. Pro někoho může efektivněji fungovat DoubleClick a pro někoho Adform nebo AppNexus. Sami jsme si proto v agentuře museli vyvinout systém, abychom vybrali nejefektivnější DSP platformu,“ říká Petr Jahn.

Dohodnout se s Googlem přitom nebylo nic těžkého a šlo to prý velmi rychle. To souvisí i s tím, že Google už neignoruje agentury na lokálních trzích jako dříve.

Právě toho dříve využívala v Česku suverénně nejrozšířenější DSP platforma Adform, která se původně z Dánska rozšířila téměř po celé Evropě. Právě v dokonalé znalosti specifik jednotlivých lokálních trhů přitom tkví podle Jahna hlavní výhoda Adformu. „V globálním pohledu je to vlastně malá firma, ale v tom je její výhoda. Mnohem lépe zachycuje lokální témata a těch je v oblasti adservingu vždy mnoho. Proto je vždy důležité uvažovat, co je výhodnější pro klienta, což závisí na jeho velikosti, druhu produktu i zacílení kampaně,“ dodává Jahn.


„Na výběr DSP platforem máme vlastní systém,“ říká Petr Jahn.

Reklama
Know
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia
Jan Michálek v podcastu Hype-Cast

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)