Předávání cen IEA v pražském hotelu Jalta se letos neslo ve znamení velkého úspěchu pořádající agentury Dark Side, která si odnesla první místo hned ve třech kategoriích a ještě vyhrála hlavní cenu Grand Prix.
Vítězným řešením se stalo ERA pomáhá regionům 2014, které Dark Side vytvořila pro Poštovní spořitelnu. Poměrně překvapivé bylo, že Grand Prix soutěže, která se soustřeďuje především na efektivitu jednotlivých řešení, získal CSR projekt. Měření efektivity takových projektů je totiž z podstaty poměrně komplikované. Poštovní spořitelna však zvolila variantu, kdy jednotlivé neziskové organizace byly odměňovány podle toho, kolik peněz samy vybraly. Právě toto výkonnostní zaměření společně s regionálním rozměrem projektu bylo nakonec rozhodující.
Porota se shodla
Do velkého souboje o Grand Prix vstupovali vítězové ze všech kategorií. Podle hlasů přímo z poroty se nakonec rozhodovalo mezi řešeními ERA pomáhá regionům 2014 a Smart Wings, které pro Travel Service zpracovala Aaron Group. Právě vítězný projekt z kategorie cestovního ruchu měl prý nejlepší poměr cena-výkon, ale mezi porotci nakonec vyhrálo srdce. Situace, kdy tak vysokou efektivitu vykázal CSR projekt, se už zase nemusí dlouho opakovat, a šlo proto o jedinečnou příležitost jej ocenit.
Velký zájem kvůli originalitě vzbudila především facebooková nabídka hypoték České spořitelny, kterou zajistily agentury Business Factory a ROI Hunter.
Tomáš Jindříšek a Kristýna Štěpánková z Dark Side přebírají Grand Prix. Agentura zabodovala i s řešeními LeasePlan Go a Lentilky jsou krásné.