Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Cesta zpátky v čase se zátkou budoucnosti

Výrobce skleněných zátek Vinolok, společnost Preciosa GS, chtěl adekvátním způsobem připomenout desáté výročí výroby tohoto kdysi zcela nepředstavitelného uzávěru vína.

Výchozí situace

Zátka z kůry dubu korkového z oblasti Středozemního moře je tradičním a stále ještě nejpoužívanějším uzávěrem lahve vína. Spotřeba korku ovšem roste, zatímco jeho produkce je omezená. Proto roste i jeho cena.

Umělé zátky z polyetylenu jsou vhodné jen pro nenáročná vína, šroubovací uzávěry zase nemají potřebný šmrnc.

Reklama
ČEZ

Stále víc se tak používají dřív nepředstavitelné zátky ze skla s elastickým těsnicím proužkem. Jsou elegantní, výborně těsní a víno lze snadno znovu uzavřít.

Výzva

Výrobce skleněných zátek Vinolok chtěl na letošním veletrhu Prowein v německém Düsseldorfu adekvátním způsobem oslavit deset let své existence. O spolupráci na přípravě své prezentace na této prestižní mezinárodní akci požádal studio Touch Branding.

Cílem prezentace bylo ukázat výhody skleněné zátky prostřednictvím „vertikální degustace“, kdy se ochutnává jedna odrůda z jednoho vinařství postupně od nejmladších k nejstarším ročníkům.

„Chtěli jsme ukázat, že víno pod naší zátkou oxiduje pomaleji než pod zátkou korkovou a uchovává si i po deseti letech potřebnou svěžest,“ vysvětluje Jan Štiller, ředitel Preciosy.

Kreativní řešení

„Protože během půlhodinové degustace se postupně ochutnávala vína od ročníku 2014 až po ročník 2003, hlavním tématem celé prezentace se stalo cestování v čase,“ přibližuje základní myšlenku prezentace Vinoloku Martin Marušinec, kreativní ředitel studia Touch Branding.

Stánku Vinoloku tak vévodily obrovské třímetrové hodiny, jejichž ručičky se točily pozpátku.

„Tím, že stánek měl nápad, vybočoval z řady ostatních velmi kvalitně připravených prezentací, které ale neměly jasný koncept. Návštěvníci se spontánně zastavovali, stánek si fotili a točili na video,“ dodává Marušinec.

Při jednotlivých degustacích, které vedla Šárka Dušková, zakladatelka a šéfredaktorka časopisu Víno Revue, se k výhodám skleněné zátky vyjadřovali i přední evropští vinaři.

Cestování v čase se společností Preciosa a její skleněnou zátkou Vinolok se stalo jednou z nejoceňovanějších prezentací letošního düsseldorfského veletrhu.



Pozvání na cestu časem se skleněnou zátkou Vinolok přijala řada návštěvníků veletrhu Prowein.

Reklama
MMcite
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
Know
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024
Vstupní body do kategorie
LiDay 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)