Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Aktuální trend? Firemní lobbing

„Už několik let pozoruju nárůst zájmu o služby public affairs. Češi se pořád na toto téma koukají skepticky – je spojováno s korupcí a ovlivňováním zájmů. Přitom o tom to vůbec není,“ říká Jan Šimůnek, který se od 1. dubna posunul v síti PR agentur Grayling na místo ředitele evropské kontinentální pobočky. V oblasti PR a public affairs však vidí v Evropě oproti USA stále velké rezervy.

„Minulý rok se ukázal jako zlomový v USA, což způsobil růst tamní ekonomiky. V tom Evropa pokulhává. Hodně se v závislosti na kondici ekonomik mění, odkud přichází zadání zakázky. Podobný potenciál jako v USA teď ale vidíme v Německu. V posledních letech pak roste poptávka po profesionálních komunikačních službách od veřejných institucí. Nedávno jsme vyhráli tendr na komunikaci podpory příjezdové turistiky do Chorvatska, dlouho spolupracujeme na podpoře britského průmyslu v zahraničí. Dominantním trendem dneška je integrovaná komunikace, která v sobě zahrnuje jak marketing, tak digitální komunikaci i tradiční vztahy s médii. Firmy se to vše snaží řešit komplexně,“ říká Šimůnek.

„V minulosti se nově vznikající firmy v tuzemsku primárně soustřeďovaly na komunikaci značky, image firmy, produktů a novinek. Jak ale rostly, často narážely na problém s legislativou. Potřebovaly někoho, kdo jim dá srozumitelné informace a nabídne strategii pro komunikaci s legislativci,“ dodává o rostoucím zájmu o public affairs.

Reklama
ČEZ

„V USA a západní Evropě to bez problémů funguje 40 let. U nás pozoruji nárůst zájmu o tyto služby v posledních pěti letech. Bohužel Češi se pořád na toto téma koukají skepticky. Je spojováno s korupcí a ovlivňováním zájmů. Přitom o tom to vůbec není. Jde o to, aby byly obě strany – jak zákonodárci, tak ti, jichž se regulace týká – včas informovány. Mantinely ovlivňuje etický kodex. Nedávno vznikla asociace public affairs, která se snaží prostředí kultivovat,“ uzavírá manažer Graylingu.


Jan Šimůnek, ředitel evropské pobočky agentury Grayling.

Reklama
MMcite
Reklama
Know
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Diana Hlaváčová, Seznam
MAM class prompty Ipsos
Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)