3D tisk nabízí nové možnosti v letectví, designu i marketingu

3D tiskárny jsou oblastí, jejíž možnosti trh postupně objevuje. Procesem, při kterém vznikají trojrozměrné materiály formou tisku, je možné vyrobit prakticky cokoliv: od malých reklamních předmětů přes automobil až po rodinný dům. Podle analytické společnosti IDC bude dokonce v roce 2020 až deset procent spotřebního zboží tisknuto na 3D tiskárnách.

3D tisk se uplatňuje nejen v oblasti vývoje, leteckém a automobilovém průmyslu, lékařství nebo moderním umění a designu. „3D digitální technologie jsou uplatitelné i v marketingu a reklamě. Firma si může například vytisknout prototyp reklamního předmětu před jeho samotnou sériovou výrobou a snadno vychytat nedostatky,“ říká Jan Drápela ze společnosti MCAE Systems, která se na 3D tisk zaměřuje.

3D technologie jsou přitom v našich končinách využívány už 20 let. Právě MCAE stála u zrodu a byla po boku vývoje 3D světa od samého počátku v roce 1995.

Lepší než počítač

K hlavní přednosti 3D tisku patří snadná výroba funkčních prototypů, designových modelů a technologických komponentů. Rychlá realistická prostorová vizualizace je ideální k ověření tvaru a vzhledu modelovaného produktu. Pro posouzení řady problémů jsou modely mnohem vhodnější než pouhý projekt v počítači. Díky snadnosti a dostupné ceně není problém výrazně urychlit návrh designu či konstrukce. Cyklus od 3D návrhu po model se zkracuje z dní doslova na hodiny.

Výhodou je také extrémně precizní zpracování, které je u běžných modelářských technik nedosažitelné. V současné době je proto tato technologie hojně využívána při návrhu personalizovaného a originálního řešení reklamních a dárkových předmětů, které se následně můžou vyrábět jak v kusové, tak také i v sériové výrobě.

Ale nejen komunikační a reklamní průmysl využívá plnobarevného tisku z 3D tiskáren k prezentaci svých návrhů, své modely tak představují také architekti, designéři a umělci díky této technologii rozvíjejí svoji fantazii.

Novinky a trendy v neustále se rozvíjejícím oboru představí veletrh For 3D, který proběhne v rámci každoročního veletrhu Reklama Polygraf. Chybět nebude špička v oboru, která vám celý proces výroby a skenování předvede. Doslova na vlastní kůži si budete moci vyzkoušet 3D tisk. To vše od 12. do 14. května v PVA Expo Praha v Letňanech.



3D tisk nabízí i personalizované a originální řešení reklamních a dárkových předmětů.

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-24

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-24

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Náborové kampaně
Chatbot
Sluha

MAM Exkluzivně v časopise

Martin Smejkal
MAM class Triad
Sedita kampaň
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
alzaAds_nový web-otvírák - 2025-06-05T135103
Ceska cena za PR - Lemur_nový web otvírák doporučujeme (34)
buresova_WPPmedia
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
alzaAds_nový web-otvírák - 2025-06-05T135103
Ceska cena za PR - Lemur_nový web otvírák doporučujeme (34)
buresova_WPPmedia