Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

3D tisk nabízí nové možnosti v letectví, designu i marketingu

3D tiskárny jsou oblastí, jejíž možnosti trh postupně objevuje. Procesem, při kterém vznikají trojrozměrné materiály formou tisku, je možné vyrobit prakticky cokoliv: od malých reklamních předmětů přes automobil až po rodinný dům. Podle analytické společnosti IDC bude dokonce v roce 2020 až deset procent spotřebního zboží tisknuto na 3D tiskárnách.

3D tisk se uplatňuje nejen v oblasti vývoje, leteckém a automobilovém průmyslu, lékařství nebo moderním umění a designu. „3D digitální technologie jsou uplatitelné i v marketingu a reklamě. Firma si může například vytisknout prototyp reklamního předmětu před jeho samotnou sériovou výrobou a snadno vychytat nedostatky,“ říká Jan Drápela ze společnosti MCAE Systems, která se na 3D tisk zaměřuje.

3D technologie jsou přitom v našich končinách využívány už 20 let. Právě MCAE stála u zrodu a byla po boku vývoje 3D světa od samého počátku v roce 1995.

Reklama
ČEZ

Lepší než počítač

K hlavní přednosti 3D tisku patří snadná výroba funkčních prototypů, designových modelů a technologických komponentů. Rychlá realistická prostorová vizualizace je ideální k ověření tvaru a vzhledu modelovaného produktu. Pro posouzení řady problémů jsou modely mnohem vhodnější než pouhý projekt v počítači. Díky snadnosti a dostupné ceně není problém výrazně urychlit návrh designu či konstrukce. Cyklus od 3D návrhu po model se zkracuje z dní doslova na hodiny.

Výhodou je také extrémně precizní zpracování, které je u běžných modelářských technik nedosažitelné. V současné době je proto tato technologie hojně využívána při návrhu personalizovaného a originálního řešení reklamních a dárkových předmětů, které se následně můžou vyrábět jak v kusové, tak také i v sériové výrobě.

Ale nejen komunikační a reklamní průmysl využívá plnobarevného tisku z 3D tiskáren k prezentaci svých návrhů, své modely tak představují také architekti, designéři a umělci díky této technologii rozvíjejí svoji fantazii.

Novinky a trendy v neustále se rozvíjejícím oboru představí veletrh For 3D, který proběhne v rámci každoročního veletrhu Reklama Polygraf. Chybět nebude špička v oboru, která vám celý proces výroby a skenování předvede. Doslova na vlastní kůži si budete moci vyzkoušet 3D tisk. To vše od 12. do 14. května v PVA Expo Praha v Letňanech.



3D tisk nabízí i personalizované a originální řešení reklamních a dárkových předmětů.

Reklama
Know
Reklama
Reklama
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Diana Hlaváčová, Seznam
MAM class prompty Ipsos
Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)