Americká společnost GinzaMetrics představila novou sadu na měření efektivity marketingu na sociálních sítích Social Intelligence Suite. Ta by měla dát marketérům konečně informace o tom, jak sociální kanály přispívají k firemním příjmům a k získávání nových zákazníků.
Celá sada se skládá ze čtyř nástrojů, měří aktivitu na konkrétní sociální síti a porovnává ji s výkonem ostatních marketingových nástrojů na internetu, jako je direct mailing, placené vyhledávání nebo inzerce.
To je sama o sobě revoluční funkce. Firmy se také dozvědí, kolik návštěv na jejich stránky přichází ze sociálních sítí kvůli značce, konkrétní kampani nebo klíčovému slovu.
Zásadní je zobrazení toho, jak sociální sítě přispívají ke konverzi v zákazníky, a dokonce i do příjmů společnosti. Zjistit lze i to, jak se příspěvek sociálních sítí mění podle typu mobilního zařízení a typu operačního systému.
Social Intelligence Suite umožňuje sledování sociálních sítí Twitter, Facebook, Google+, YouTube, Pinterest, Instagram a Slideshare, jejichž výsledky mezi sebou neustále poměřuje.
Porovnat lze z hlediska konverzí i konkrétní obsah. Placenou i neplacenou aktivitu na sociálních sítích tak lze dokonale optimalizovat.
Produkt společnosti GinzaMetrics měří i zisk nových návštěvníků, bounce rate stejně jako počet „lajků, kliků, +1, sdílení i tweetů“.
Zachytit se dá změna aktivity na sociálních sítích v průběhu času, a jak je aktivita navázaná na konkrétní obsah, produkt nebo kampaň.
Jak bude software úspěšný, zajímá i Tomáše Hrábka, manažera sociálních médií z české agentury Socialsharks. „Momentálně sledujeme efektivitu sociálních kanálů na několika místech, využíváme hlavně nativní nástroje a kombinaci Google Analytics s klientskými systémy. Problém je, že každý systém používá jiné metriky. Největší výzvou je nastavit, co brát v potaz při počítání konverzí, a které atribuční modely používat,“ říká Hrábek.
Společnost GinzaMetrics se zabývá propagací značek na webu.