„Talentum ve zbrusu novém kabátě.“ Tak se jmenuje příspěvek na blogu společnosti O2. Firma se v něm chlubí, že její projekt náboru studentů a absolventů Talentum prošel „kompletní výměnou šatníku“. „Jaro sice klepe na dveře, v Talentum najdete samé kožíšky a zvířecí srst. Jejich novou tváří se totiž stal tým zvířat složený z vlka, lišky, chameleona a dalších,“ říká.
Zvířata vynikají mimořádnými vlastnostmi, které jim umožňují přežít. A právě takové vlastnosti prý O2 požaduje i od mladých talentů. „Máš ty správné vlastnosti? Získej práci a příležitost vyniknout,“ zní slogan projektu.
„Chceme studentům říci, že pokud nechtějí stát v řadě, ale vyniknout, dáme jim k tomu příležitost. Oslovili jsme interní kreativní agenturu a vznikla kampaň, kterou jsme si hned oblíbili,“ říká personální manažerka Věra Newbold.
„Klasická HR komunikace kombinuje unifikované fotky a vyprázdněná motivační hesla. My mluvíme k nadějným studentům, a proto jsme museli pro nápady zajít trochu dál,“ vysvětlují Jáchym Jakeš a Jiří Chorouš z nedávno založené interní kreativní agentury O2.
Trochu méně nadšení jsou z nové kreativy O2 v agentuře Loosers. Ta už před rokem spustila kampaň na podporu vlastního programu Loosers Farm, která nabízí stáže studentům marketingových komunikací, žurnalistiky, IT i grafických oborů. Její „náborové“ vizuály, které – nastojte – personifikují kozu, krávu a ovci, letos dokonce získaly ocenění v tradiční soutěži kreativity Prima Zlatá pecka (viz M&M 10/2015).
„V podstatě nás může těšit, že O2 našla inspiraci v našich plakátech. Očividně se vyplatilo nespokojit se s montážemi a nafotit vlastní materiál. Možná bychom mohli propříště O2 pomoci vytvořit originální a reprezentativní vizuály,“ říká – že by uštěpačně? – Jana Sklenářová z agentury Loosers.
Tak samozřejmě, i mistr tesař se občas utne. Abyste se nesekli vy, čtěte M&M. O oceněné kampani agentury Loosers jsme psali už několikrát.