Datový tým společnosti O2 Czech Republic pod vedením Stanislava Kůry představil systém pro optimalizaci crossmediálních kampaní. Divize O2 Media se tak snaží etablovat jako mediální agentura nové generace, která zasahuje do segmentu internetu, televize, OOH reklamy, neadresné distribuce letáků, printu a klasického direct messagingu pomocí SMS, MMS apod.
Konkrétně na internetu dokáže O2 Media zacílit reklamu svých klientů na konkrétní zákazníky O2, což je dva a půl milionu klientů. „Jsme tak schopni zaměřit zhruba čtyřicet procent české internetové populace,“ upřesňuje Kůra.
Jeho datový tým dokáže zacílit bannerovou reklamu na konkrétní sociodemografický segment, například muže ve věku 25 až 50 let, kteří tvoří 27 procent české internetové populace. Doteď tedy sedmdesát procent impresí směřovalo mimo požadovanou cílovou skupinu. „U nás si nakoupíte přesný počet impresí zadané cílovky, klidně definované i pomocí nějakého zájmového segmentu. My je pro vás vybereme a váš banner se bude zobrazovat pouze jim,“ vysvětluje Kůra.
Jeho mise má dva hlavní cíle – zvýšit relevanci doručovaných reklam, a zefektivnit tak marketingové aktivity svých klientů. „Co se týče kanálů potřebných pro doručení klientova sdělení, jako jediní na českém trhu jsme schopni cílit reklamu a zároveň měřit její dopad na zákazníky napříč šesti médii,“ dodává Kůra.
Televizím tak jeho tým nabízí analýzy odložené sledovanosti nebo efektivity product placementu, zadavatelům outdooru dokáže vyhledat nejvhodnější plochy podle geolokačních údajů požadované cílové skupiny a retailovým řetězcům umí spočítat, nakolik se který distribuční okresek vyplatí zavážet neadresnými letáky. (Více se dočtete na straně 15.