Reklama v transportu se v Čechách rychle rozvíjí a LCD obrazovky jsou stále častěji k vidění v autobusech. Co podle vašich informací chtějí lidé v transportu obecně sledovat?
Cestující se chtějí při každodenním cestování v MHD pobavit a dozvědět něco nového. S cestujícími komunikujeme a ptáme se jich, co je na vysílání baví a co by ještě chtěli do vysílání zařadit.
Například?
Reakce jsou například: „Vysílání na LCD je fajn, cesta vždy hned uteče… Škoda že to není ve všech autobusech.“ A také návrhy na obsah: „Vtipy a obecně více zábavy, více vědomostních soutěží, knižní novinky, tipy pro maminky s dětmi.“ A protože jde o podněty naší cílové skupiny, vysílání těmto potřebám přizpůsobujeme. V tom, myslím si, máme velkou výhodu proti jiným typům médií.
Jaké obrazovky jsou k vysílání nejvhodnější?
Na velikosti, počtu a umístění záleží. Naše síť má nyní stovky LCD obrazovek, technologii postupně inovujeme. Obecně se nám osvědčilo umísťovat obrazovky pod stropem, kde je nejlepší viditelnost, o rozměrech 21″ a 23″ formátu 16 : 9. To je dostatečná velikost umožňující dobrou viditelnost.
Kolik obrazovek umísťujete do větších autobusů?
V kloubových trolejbusech a tramvajích jsou většinou dvě až čtyři LCD obrazovky. Výhodou je kombinace vysílání s dopravními informacemi o trase a zastávkách. I to zvyšuje sledovanost ve městech, kde je tato technologie využita. Například v Brně, Olomouci, Zlíně, Plzni a dalších.
Jaký má obsah potenciál pro to, být využit i zadavateli?
Kombinace obsahu s komerčním sdělením je novinka, kterou jsme do naší nabídky zařadili. Jde o rubriku BusTV Na míru. Aktuálně jde o pořad Cestujeme s Bus TV. Ten připravujeme s agenturou CzechTourism a Asociací cestovních kanceláří ČR. Cílem je seznámit cestující se zajímavými místy v jednotlivých krajích v ČR. A také představit nová atraktivní místa po celé Evropě, kam Češi míří na dovolené. Podobný koncept pořadů budeme rozvíjet i v dalších oblastech.
Jak se bude podle vás mediální konzumace v transportu v příštích letech vyvíjet.
Naši diváci – cestující v MHD – budou stále náročnější na obsahovou část. Proto všechny nové LCD jednotky jsou vybaveny bezdrátovou technologií pro jednoduchý a rychlý upgrade obsahu. Pokrytí roste. V loňském roce se počet obrazovek v naší síti v MHD zvýšil o 38 %.
Dovedete odhadnout, jaké bude pokrytí LCD obrazovkami v příštích letech?
Potenciál pro růst v ČR stále je. Nyní jsme v osmi krajských a 14 okresních městech a tento počet brzy navýšíme. Dále budeme postupně obměňovat stávající LCD jednotky za větší s on-line technologií.
Měření sledovanosti v transportu není součástí projektu Impact. Bus TV ale podle managing partnera Richarda Prajslera průběžně klientům poskytuje data od agentury IBRS nebo od STEM/MARK.