Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Reklamu v autobusu musíte cílit hlavně nenásilně a zábavně


Reklama v transportu se v Čechách rychle rozvíjí a LCD obrazovky jsou stále častěji k vidění v autobusech. Co podle vašich informací chtějí lidé v transportu obecně sledovat?

Cestující se chtějí při každodenním cestování v MHD pobavit a dozvědět něco nového. S cestujícími komunikujeme a ptáme se jich, co je na vysílání baví a co by ještě chtěli do vysílání zařadit.


Například?

Reklama
ČEZ

Reakce jsou například: „Vysílání na LCD je fajn, cesta vždy hned uteče… Škoda že to není ve všech autobusech.“ A také návrhy na obsah: „Vtipy a obecně více zábavy, více vědomostních soutěží, knižní novinky, tipy pro maminky s dětmi.“ A protože jde o podněty naší cílové skupiny, vysílání těmto potřebám přizpůsobujeme. V tom, myslím si, máme velkou výhodu proti jiným typům médií.


Jaké obrazovky jsou k vysílání nejvhodnější?

Na velikosti, počtu a umístění záleží. Naše síť má nyní stovky LCD obrazovek, technologii postupně inovujeme. Obecně se nám osvědčilo umísťovat obrazovky pod stropem, kde je nejlepší viditelnost, o rozměrech 21″ a 23″ formátu 16 : 9. To je dostatečná velikost umožňující dobrou viditelnost.


Kolik obrazovek umísťujete do větších autobusů?

V kloubových trolejbusech a tramvajích jsou většinou dvě až čtyři LCD obrazovky. Výhodou je kombinace vysílání s dopravními informacemi o trase a zastávkách. I to zvyšuje sledovanost ve městech, kde je tato technologie využita. Například v Brně, Olomouci, Zlíně, Plzni a dalších.


Jaký má obsah potenciál pro to, být využit i zadavateli?

Kombinace obsahu s komerčním sdělením je novinka, kterou jsme do naší nabídky zařadili. Jde o rubriku BusTV Na míru. Aktuálně jde o pořad Cestujeme s Bus TV. Ten připravujeme s agenturou CzechTourismAsociací cestovních kanceláří ČR. Cílem je seznámit cestující se zajímavými místy v jednotlivých krajích v ČR. A také představit nová atraktivní místa po celé Evropě, kam Češi míří na dovolené. Podobný koncept pořadů budeme rozvíjet i v dalších oblastech.


Jak se bude podle vás mediální konzumace v transportu v příštích letech vyvíjet.

Naši diváci – cestující v MHD – budou stále náročnější na obsahovou část. Proto všechny nové LCD jednotky jsou vybaveny bezdrátovou technologií pro jednoduchý a rychlý upgrade obsahu. Pokrytí roste. V loňském roce se počet obrazovek v naší síti v MHD zvýšil o 38 %.


Dovedete odhadnout, jaké bude pokrytí LCD obrazovkami v příštích letech?

Potenciál pro růst v ČR stále je. Nyní jsme v osmi krajských a 14 okresních městech a tento počet brzy navýšíme. Dále budeme postupně obměňovat stávající LCD jednotky za větší s on-line technologií.


Měření sledovanosti v transportu není součástí projektu Impact. Bus TV ale podle managing partnera Richarda Prajslera průběžně klientům poskytuje data od agentury IBRS nebo od STEM/MARK.

Reklama
MMcite
Reklama
MMcite
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Diana Hlaváčová, Seznam
MAM class prompty Ipsos
Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Effie_novy-web-otvirak (2)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Effie_novy-web-otvirak (2)