Když v letošním roce uzavřela Raiffeisen stavební spořitelna sérii výběrových řízení, jež se dotkla hlavní kreativy, komunikace s veřejností i mediálního nákupu, jasně signalizovala, že chce jít do něčeho nového. Tím novým je pro tuto chvíli nadlinková kampaň z dílny vítězné kreativní agentury Saatchi & Saatchi, která do nové komunikace obsadila nápaditého kutila hledajícího levná, ne však příliš zdařilá řešení v oblasti rekonstrukce bydlení.
Má to být parodie
„Vzhledem k přesycenosti trhu reklamou jsme chtěli jít do něčeho trochu kontroverzního a snáze zapamatovatelného,“ vysvětluje nový koncept šéf marketingu Lukáš Kopecký. Televizní spoty tak představují jistou parodii určitých typů televizních pořadů – domácím kutilstvím počínaje a Horstem Fuchsem, známým teleshoppingovým prodavačem, konče.
S Felixem se neloučí
V souvislosti s novou reklamní agenturou se spekulovalo, že maskot Felix, kterého značka místo staršího Standy začala používat před třemi lety proto, aby se přiblížila mladším zákazníkům, z komunikace spořitelny zmizí. Není to však pravda. Felix, i když už ne v hlavní roli, je v komunikaci s heslem „Když rekonstruovat, tak pořádně!“ přítomný stále. Nyní však s mladším hlasem, který mu už nepropůjčuje herec Ladislav Županič. „Felix se se značkou pojí velmi dobře, díky němu se nám podařilo zmodernizovat pohled na stavební spořitelnu,“ říká Kopecký.
Úvěr na rekonstrukce bydlení bude pro Raiffku hlavním tématem letošní kampaně, na niž marketing disponuje ve srovnání s loňským rokem rozpočtem nižším o 10-15 %. Její součástí bude postupně nasazovaná čtveřice TV spotů na kanálech Novy a Primy, dále outdoor, on-line a později přijde na řadu pravděpodobně i rozhlas. Mediální plánování společně s nákupem mediatypů zajišťuje stavební spořitelně po Vizeu nově agentura ZenithOptimedia, která v tendru zvítězila mj. i díky inovativnímu přístupu a zapojení ambientních formátů. Takovým formátem bude například k podobným účelům často využívaná tramvajová zastávka na pražském náměstí I. P. Pavlova. Na nové formáty se chce společnost zaměřit i na internetu, od nové mediální agentury si slibuje také zefektivnění internetové komunikace.
Nová reklamní kampaň Raiffeisen stavební spořitelny má být jistou parodií na některé TV pořady, čímž by se měla zajistit její lepší zapamatovatelnost.