Do měsíce představí Raiffeisenbank nový web, který by měl představovat další stupínek její nové digitální strategie se zaměřením na efektivní řízení vztahu se zákazníky. „To, co bude vidět zvenčí, je responzivita, jednoduchá navigace, funkce vyhledávání nebo daleko více ,call to action‘ prvků pro případ, že by se klient ztratil a potřeboval nás kontaktovat,“ vypočítává Hana Kovářová, která do čela marketingu Raiffeisenbank usedla loni v dubnu.
Nový web, na němž se technologicky podílela firma Trask a za design agentura McCann, má bance pomoci k efektivnější webové prezentaci např. i díky AB testování, monitoringu zákaznického chování, a především k lepšímu využití remarketingových nástrojů. „Už dnes jsme schopní pracovat s daty z webového prostředí a zpracovávat je. To, co bychom rádi doplnili, je využití těchto dat zpět směrem k zákazníkovi pro zvýšení relevance obsahu webu i lepšího cílení nabídek, na což už dnes máme analytické nástroje,“ popisuje Kovářová.
Banka se chce detailně zaměřit na práci s uživateli podle toho, co na internetu budou hledat. „Pokud si například klient bude na internetu prohlížet nemovitosti ke koupi a poté se dostane na naše stránky, budeme mu prostřednictvím bannerů přednostně nabízet hypoteční produkty,“ specifikuje Kovářová.
Sponzoring mistrovství se ponese v arturovském stylu
Aktuálně se Raiffka připravuje na aktivity spojené s partnerstvím hokejového mistrovství, jež Česká republika letos hostí. Kvůli mistrovství zorganizovala výběrové řízení napříč agenturami z různých oblastí, jež mají zajistit doprovodné aktivity. „V rámci šampionátu chceme například spustit zábavní aplikaci, jež bude fanoušky provázet mistrovstvím v arturovském stylu,“ prozradila Kovářová. Na aplikaci s bankou spolupracuje jeden ze spoluvítězů tendru – agentura Elite Solutions. Před mistrovstvím banka rozdá prostřednictvím speciální hry stovky lístků na jednotlivá utkání – česká i zahraniční.
Marketingovou komunikaci propojí s mistrovstvím intenzivněji od začátku dubna. Zaměří se především na outdoor, web a aktivity v místech konání – tedy v Praze a Ostravě. Komunikace bude jak imageová, tak produktová – v souvislosti s mistrovstvím uvede i speciální půjčku.
Prodej eKonta Smart byl prý rekordní
Stávající nadlinkovou kampaň v tzv. noir stylu s detektivem Arturem, jehož ztělesňuje španělský herec Victor Solé, uvedla Raiffka loni na podzim a především se v ní zaměřila na nový běžný účet eKonto Smart, který je reakcí na nabídku nízkonákladových bank. Podle Kovářové měl nový koncept, jenž vznikl ve spolupráci s agenturou McCann, velmi dobré výsledky, a to jak v oblasti budování značky, tak i v prodejích. „Zaznamenáváme nejsilnější prodeje běžných účtů od roku 2008,“ popisuje Kovářová prodejní výsledky eKonta Smart, které způsobily meziroční nárůst v kategorii běžných účtů o desítky procent.
V budoucnu chce Artura použít vedle prodejního nástroje také ke strategičtějšímu pozicování značky.
Hana Kovářová řídí v Raiffeisenbank marketing od loňského dubna. Předtím pracovala necelé čtyři roky pro Českou pojišťovnu.