Reklama
Megaboard

Projekt Impact je náročnější, než jsme čekali

Celý projekt Impact je metodicky velice složitý. Složitější, než si členové AMVR asi dokázali představit. Samozřejmě chceme, aby trh mohl v budoucnu s jeho výstupy pracovat v dennodenní praxi, předtím je ale potřeba ho detailně znát a porozumět mu. Musím bohužel přiznat, že sami jsme předpokládali, že celý proces implementace projdeme rychleji. Každodenní praxe nás však vyvedla z mylného předpokladu.

Více času si vyžádalo především řešení (definice a metodologický postup) standardních mediálních ukazatelů (GRP, Reach, Frekvence) pro outdoorový trh. Realizátoři (spol. MGE Data a Mediaresearch) v těchto dnech dokončují implementaci mediálních ukazatelů do systému IDS pro změřené nosiče. Tím budou mít data o svých nosičích k dispozici členové AMVR. Pro ně nyní nastává náročné období – interní práce s daty, jejich testování. Tato situace je pro ně nová a nepoznaná, učí se s daty pracovat, zaučují a edukují své lidi. Vím, že někteří již nyní intenzivně pracují s výběrem ploch do kampaní dle bodů zájmů (POI). O detailním časovém plánu jejich zpřístupňování trhu, tedy jednotlivých etapách, zatím nebyla na půdě AMVR mezi členskými společnostmi nalezena úplná shoda. Věřím však, že se k této dohodě blížíme a budu moci v nejbližší době poskytnout více informací. S agenturami jsme ve fázích jednání. Jsme rádi, že mají zájem s AMVR spolupracovat. Jak jsem zmínila, do této chvíle nebyla na půdě AMVR odsouhlasena finální nabídka možností zapojení agentur do projektu, z naší strany jsme tedy nebyli schopni předložit jim konkrétní nabídku. Na metodické rovině probíhá komunikace s agenturami průběžně, velmi přínosné byly především vzájemné diskuse při podzimních workshopech. Právě i na základě těchto debat jsme po dohodě s realizátory přistoupili k implementaci metodiky VAC u mediálních ukazatelů, na rozdíl od původně plánované metodiky ROTS. Toto je také jeden z důvodů zpoždění, data bylo potřeba během minulých měsíců přepočítat dle metodiky VAC a kompletně zkontrolovat správnost výpočtů.

 

Pavla Konupčíková
výkonná ředitelka Asociace měření venkovní reklamy
([email protected])

 

Pro členy Asociace nastává náročné období – interní práce s daty a jejich testování.

Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-03

MAM Exkluzivně v časopise

Jan Patawa, MV ČR
David Klimeš, NFNZ
Domi Alagia, DVTV

MAM Téma čísla

gaming_rytir_iStock_nový web-otvírák (50)
2025
Téma Ročenky 2024
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

WEB_normal(10)
Souboj spotů osmifinále 2024
MAM Souboj spotů 2024 finále
MAM Souboj spotů 2024 semifinále
WEB_normal(10)
Souboj spotů osmifinále 2024
MAM Souboj spotů 2024 finále
MAM Souboj spotů 2024 semifinále