Berlínskou konferenci PPC Masters zahájila Emma Welland s příspěvkem, jak správně vést tým PPC specialistů. Emma pracuje v největší britské PPC agentuře Periscopix, které se za čtyři roky podařilo vyrůst z dvanácti lidí na více než sto. Zajímavý je přístup agentury k novým kolegům – jediné (zato extrémní) nároky jsou kladeny na správný zápal, chuť se učit, chuť zkoumat a zlepšovat sebe i kampaně.
Zda má člověk zkušenosti z předchozího zaměstnání, není určující a zdálo se, že pro Periscopix ani zajímavé – své lidi zaškolují specifickým způsobem. V prvních šesti týdnech je čeká studium (kampaně, struktura, texty, klíčová slova, PLA, REM apod.), včetně naprostých základů. Není to vše – součástí školení je také time management, struktura společnosti, cíle, mise, vize, poslání… Do roka a do dne se očekává složení všech Adwords/Bing zkoušek, a to podle specializace dotyčného člověka.
Pravidelně probíhají školení a workshopy, kde jednotlivci sdílejí své zkušenosti s celým týmem. Na poslední bod je kladen největší důraz – bez sdílení znalostí v týmu se nelze posouvat ani rozvíjet. Emma varuje před přijímáním „rubbish people“, a to dokonce i v době, kdy má lidí nedostatek. Člověk bez zápalu a nadšení tým zpomaluje, neodvádí kvalitní práci, nevymyslí nic nového, neposouvá tým atd. Velký důraz je kladen na vytíženost (tedy nepřetíženost) a jistou formu svobody, pokud jde o správu kampaní nebo i vlastních postupů.
Po Emmě nastoupil John Gagnon, který věnoval velkou část přednášky benefitům brandových PPC kampaní a budoucnosti vyhledávače Bing. Nejzajímavější byl jeho pohled na budoucnost a změny, které s sebou přinesou modernější technologie. Jedná se o hlasové vyhledávání (aktuálně většinou pouze v mobilech, ale připravuje se také ve Windows 10) a s ním spojené změny ve vyhledávacích dotazech.
Štěpánka Houžvicová
senior PPC specialist, Acomware
Konference PPC Masters proběhla v polovině února v Berlíně.