Majitel televize Nova, mediální společnost Central European Media Enterprises (CME), se za loňský rok dostala do provozního zisku 38,28 milionu dolarů (990 milionů korun). V roce 2013 přitom byla ve ztrátě 180 milionů USD. Nejvíce k tomu přispěly aktivity na českém trhu, který se stal opět nejvýdělečnějším ze všech zemí CME ve střední a východní Evropě. V roce 2014 Nově vzrostly výnosy o 16 % na 203 mil. dolarů (cca 4,6 mld. Kč).
Letos se k Nově přidá i Lidl
Rok 2013 byl pro televizi Nova velmi nepříznivý, kvůli tvrdé obchodní politice stanovené ještě tehdejším šéfem CME Adrianem Sarbem od ní odešla řada zadavatelů a televize přišla o 1,5 miliardy korun.
„Naše finanční výsledky odrážejí pokračující provozní obrat a také jsme zaznamenali nejsilnější růst srovnatelných výnosů za šest let,“ uvedl ve zprávě Michael Del Nin, jeden ze dvou generálních ředitelů CME. Generální ředitel TV Nova a zároveň šéf CME Christoph Mainusch uvedl, že v letošním roce čeká Nova další zvýšení podílu na českém trhu i posílení ziskových marží.
Loni se na Novu vrátila většina významných zadavatelů, kteří ji rok předtím bojkotovali. Nyní se od dubna na spolupráci domluvila po dvou letech i se společností Lidl. „Jsme rádi, že jsme tímto krokem završili proces spolupráce se všemi tradičními retailovými řetězci na našich TV kanálech,“ řekl M&M ředitel oddělení TV prodeje Novy Jan Ulrych.
Televize Nova se opět stala nejvýnosnější z celého portfolia televizí CME ve střední a východní Evropě.