Nenamlouvejme si, že celé Česko chce jíst zdravě

Mondelez ČR cílí se svým Figarem na ustarané české ženy zejména v digitálu. Kromě microsite www.spokojenajsidokonala.cz vkládá značka naděje do videospotu „Jak být dokonalou ženou?“ na YouTube…


V únoru valentýnská Milka s variacemi vyznání lásky, pak kampaň pro MilkaLu a MilkaTuc „Jakože cože?“ oslavující ženy ve spíše mužských rolích a nyní Figaro s empatickým insightem… Je nová strategie Mondelez zaměřená na společenská a víceméně i genderová témata?

Neřekl bych, spíše trend na trhu, který Mondelez ČR následuje a uplatňuje ve svých kampaních. Přesah do společenských témat nám umožňuje přiblížit se spotřebitelům a být relevantnější. Díky výzkumu k tématu spokojenosti českých žen (ve věku 30-40) s každodenním životem, který jsme si nechali zpracovat, jsme se od původního konceptu kampaně pro Figaro posunuli hlouběji do insightu ve vztahu k našim spotřebitelkám a odhalili u nich tenze, které je ovlivňují.


Je pro Figaro klíčovou spotřebitelkou žena sama o sobě, nebo spíše matka a nákupčí rodiny a skrze ni i její děti?

Ženy obecně jsou v segmentu čokolád hlavní cílovou skupinou, a nejinak je tomu u kávy nebo sušenek. Je to dáno demograficky, jejich životním stylem… Největší spotřeba je dlouhodobě v rámci rodiny, u pralinek je pak sharing ještě viditelně vyšší. Když jsme ale před dvěma roky nově postavili positioning lokální značky Figaro, představili jsme si naše spotřebitelky především jako ženy, spíš než matky od rodin, ačkoli rodina je pro ně samozřejmě důležitá. A v tomto smyslu vlastně nyní pokračujeme. Protože ten každodenní tlak na ženy představuje právě péče o děti, domácnost, manžela.


Bude s tématem ustaraných žen pracovat Figaro na YouTube a dalších on-line kanálech i nadále?

Digitál vnímá Mondelez jako klíčové médium napříč všemi značkami. Vycházíme z již dostupných dat, že zásah on-line je u naší cílové skupiny často efektivnější než v klasických ATL médiích. Video nám pomůže dostat se i do dalších kanálů, svůj význam samozřejmě sehraje i PR a microsite. Téma – fokus na ženy zůstává dál. Co je nová zkušenost pro Figaro, a vůbec pro Mondelez ČR, je zapojení obalů do komunikace pomocí „messagingu“. To jest – obal každé čokolády představuje jednu z 365 radostí, což může motivovat k nákupu v místě prodeje a zároveň inspirovat k nějakému zážitku. Jak si na trhu vedou lokální značky čokolád?

Sledujeme mírně klesající trend, spolu s Orionem (Nestlé) jsme hlavními hráči na mainstreamovém trhu. V rámci našeho portfolia si Milka ukrajuje asi dvě třetiny z prodejů, třetinu až čtvrtinu pak může mít Figaro. Tomu odpovídá i mírně klesající marketingová podpora. V rámci společnosti Mondelez jsou obě značky komplementární – Milka je lídrem v kategorii mléčných čokolád, Figaro pak v kategorii těch hořkých.


Obliba hořké čokolády v posledních letech stoupá, a to i díky osvětě v otázce zdravého životního stylu. Zohledníte tento trend ve své komunikaci a vývoji nových výrobků?

Chutě Čechů a Slováků, pokud jde o čokoládu, jsou spíše konzervativní, obecně převládá prodej mléčné čokolády. V případě značky Figaro je však preference hořké čokolády nadpoloviční. Osobně si myslím, že zdravý životní styl je výrazně silnějším tématem v Praze než ve zbytku země, žijeme si tu v Praze v takové bublině. Ale je tu spousta dalších trendů ovlivňujících spotřebu čokolády.


Například?

Hodně se teď zabýváme snackingem. Lidé jedí menší porce, ale častěji v průběhu dne. Pokud jde o malou sladkou svačinu, stále oblíbenější je kombinace sušenky s čokoládou nebo formáty balení tzv. do kapsy.

Radim Tuček, senior brand manažer Mondelez Czech Republic

Zodpovídá za marketing lokálních značek Figaro, 3bit a Siesta pro český a slovenský trh. Před rokem 2011 pracoval jako brand executive pro značku Gambrinus v Plzeňském Prazdroji a ještě dříve zastával pozici brand executive ve společnosti Market Vision.

Reklama
Reklama
Reklama
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-07

MAM Exkluzivně v časopise

Jaroslav Vígh
Jindřich Fáborský
Milka

MAM Téma čísla

iStock_lupa_pismena_SEO_hledani_nový web-otvírák (92)
kina
Návrh bez názvu-8
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

MAM Souboj spotů leden 2025
nova_O2
Česká spořitelna Kingdom Come: Deliverance II
Super Bowl 2025 V_nový web otvírák doporučujeme (24)
MAM Souboj spotů leden 2025
nova_O2
Česká spořitelna Kingdom Come: Deliverance II
Super Bowl 2025 V_nový web otvírák doporučujeme (24)