Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Nechť nás značky baví, vzdělávají, nezahlcují a dělají lepšími

Global Shop, nejdůležitější retailový veletrh v oboru, který hostilo americké Las Vegas, nastolil klíčovou otázku a zároveň na ni poskytoval odpovědi, a totiž: Kam obchod na zákaznicky orientovaném trhu směřuje? Přesvědčit zákazníka, že může výrobku věřit a že jej skutečně potřebuje, je v dnešní době, kdy kdokoli může vyrábět cokoli, stále těžší a těžší. Lidé tráví mnoho času na sociálních sítích, věří radám a doporučením svých virtuálních přátel a na sítích také nakupují.

Retail už v dnešní době není pouze to, jak vypadá obchod nebo kolik zboží je vyrovnáno v regálu. Opravdový retail pomáhá zákazníkům pochopit nejdůležitější benefity a dává jim důvody, proč mají značku milovat. Retail se mění a hlavních hybných bodů je šest:

Digitál

Výzkumy potvrzují, že reakce na digitální média jsou pozitivní a staví značku do pozice „inovátora“. Ovšem pozor. Obrazovka musí fungovat, což není vždy samozřejmostí. „Modrá smrt“ je to nejhorší, co můžete v digitálním obchodě najít.

Zábava

Všechno, co děláme, chceme dělat jenom proto, že nás to baví. Jako bychom měli na zábavu absolutní právo. Částečně je to způsobeno obrovským tlakem zaměstnavatelů na výsledek. Nakupování (shopping) je bráno jako jeden ze způsobů relaxace moderního života, tzv. third place. Právě proto nesmí být nakupování nudné. Zákazníci se chtějí bavit.

Zážitek učením

Další metodou, jak přilákat zákazníka do obchodu a udržet ho tam, je nabídnout mu doprovodné služby, které ho naučí něco nového. Například proč nespojit prodej kuchyňských potřeb s kurzy vaření? Nebo proč nepřipravit kurzy jógy v prodejnách sportovních potřeb? Přidaná hodnota dodává značkám status expertů a umožňuje tak budovat větší a dlouhodobější loajalitu zákazníků.

Jednoduchost

Žijeme v době přesycené informacemi a lidé si sami začínají vytvářet obranu před nimi a sdělení filtrují. A nejde jenom o kvantitu informací. Mnohdy se brodíme v balastu nekvality a spamu. Pokud dokážeme zákazníka zaujmout a vypnout všudypřítomný chaos, odmění se nám upřímným zaujetím.

Me-tail/originalita

Nechceme mít vše z Ikey a nechceme být stejní jako ostatní. Trend globalizace opadá a klíčový důraz je kladen na identifikaci jednotlivce. To, co mohou mít všichni, už nikdo nechce. Chceme mít vlastní originální boty, balíček služeb nebo pouzdro na telefon.

We-tail/CSR

Sociální odpovědnost, komunita, ekologie nebo lokální potřeby. To vše je pro dnešního nakupujícího důležité a to vše bere v potaz, když se rozhoduje utratit svoje peníze. Jakýsi odpustek 21. století, který značky hojně využívají.

Trendem doby je tedy jednoznačně zážitek z nakupování. Existuje teorie PHD, která definuje retail jako kombinaci fyzického světa, digitálního světa a světa lidí. Pouze jejich ideální kombinace dokáže zákazníky správně uspokojit. Retailový proces v tomto ohledu nenaplňuje pouze kamenný obchod, ale i digitální prodejní kanál.

 

Petr Šimek
managing director,agentura Wellen

 

AT&T Chicago. Obchod , kde vám nabídnou aplikaci na cokoli, co potřebujete, a všechno vám i konkrétné předvedou.

Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Diana Hlaváčová, Seznam
MAM class prompty Ipsos
Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
SedímvKlidu
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
SedímvKlidu