Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Nadstavba snižuje nepoměry

Výzkum čtenosti Media Projekt, podle kterého se plánují kampaně v tiskových titulech, se dlouhodobě u některých kategorií a titulů potýká s vysokým počtem čtenářů na výtisk. Zatímco u některých je to celkem pochopitelné – např. u titulů o bydlení -, u jiných jsou důvody jen těžko zjistitelné. Realizátoři se snaží tomuto jevu v poslední době zamezit.

„Problém výskytu titulů s vysokým počtem čtenářů na výtisk provází Media Projekt po celou dobu jeho existence. V posledním roce se však podařilo tento nezdravý jev minimalizovat a v této souvislosti můžeme mluvit pouze o 15 titulech s extrémním počtem čtenářů (ještě před rokem jich bylo 33),“ uvedl Pavel Šimoník ze spolurealizátorské agentury STEM/MARK. Snížení těchto výkyvů přinesla podle Šimoníka nadstavba Media Projektu „kvalita čtení“, která objasňovala způsob získání, intenzitu čtení a redistribuci časopiseckých titulů. Tento nadstavbový výzkum aktuálně běží i v tomto pololetí, je zaměřen na kvalitu čtení u časopisů. Jeho poslední vlna se zaměřovala na kvalitu čtení deníků a suplementů a například přinesla informace, že častěji si deníky půjčují nezaměstnaní a studenti nebo že získávání deníků v zaměstnání je typické především pro zaměstnance spíše na vedoucích postech.

 

Kde je vyšší čtenost na výtisk a z jakého důvodu?

Typickou skupinou s vyšším počtem čtenářů na výtisk jsou časopisy o bydlení, počítačových hrách, sportovní tituly nebo i časopisy o vědě, technice a cestování.

Reklama
Abovalve

Důvody pro vysokou čtenost na výtisk podle Šimoníka:

časté sdílení těchto titulů, např. v počítačové komunitě,

problém podobných názvů titulů a možné záměny u nepravidelných čtenářů (Můj Dům, Rodinný dům, Dům a zahrada znějí pro některé čtenáře velmi podobně a ani logo je ne vždy dokáže odlišit)

roli hraje i imageová stránka, kdy někteří dotázaní čtenáři mají pocit, že pokud je titul hodně známý a mediálně viditelný (např. National Geographic, 100+1…), tak jej určitě v posledních několika měsících někde museli alespoň prolistovat

Potenciální čtenáři si podle Šimoníka díky nadstavbovému výzkumu lépe uvědomí, že jejich kontakt s takovýmto titulem nebyl tak intenzivní, jak si původně mysleli.

Reklama
ČEZ
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024
Vstupní body do kategorie
LiDay 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)