Investice reklamních zadavatelů do inzerce v médiích se v měsíci únoru meziročně zvýšily o 4 % na 4,6 mld. korun, jak vyplývá z monitoringu společnosti Admosphere. V lednu letošního roku výdaje reklamních zadavatelů naopak o 4 % poklesly. Mírné oživení v únoru je způsobeno nárůstem výdajů do televize, které v únoru posílily o 12 % na 2,6 mld. Kč (v lednu jen o 2 %) a stabilizací výdajů do displejové reklamy na internetu (0,2 %).
V lednu přitom displejová reklama zaznamenala podle monitoringu 18% meziroční pokles. Ostatní mediatypy v únoru v meziročním porovnání mírně oslabily, pokles byl ale u všech nižší než v prvním měsíci letošního roku: rádia oslabila o necelé 1 %, tištěná média o 2,6 % a OOH o 5 %. V souhrnu za leden a únor tak investice do mediálního prostoru, které jsou monitorovány v ceníkových cenách, spíše stagnují (0,5 %).
V únoru dala nejvíce Sazka
V únoru byla největším zadavatelem společnost Sazka, která své investice meziročně i nejvíce navýšila. V médiích utratila celkem 89 milionů korun. V objemu vynaložených investic ji následovaly společnosti L’Oréal, Unilever, Penny Market a Procter & Gamble, které utratily více než 70 milionů korun. Své investice meziročně významně zvýšila kromě Penny Marketu také farmaceutická společnost Simply You.