Na dva dny se San Fracisco stalo útočištěm všech marketérů a developerů největší sociální sítě Facebook, kteří sem přijeli na konferenci F8. Více než 2500 účastníků čekalo, zda se potvrdí avizované plány o oddělení Messengeru, co bude s dalšími komunikačními platformami a jaké plány má Facebook s Oculus Rift.
Hned na začátku je důležité říct, že Facebook sám sebe už dávno nebere jen „jako“ sociální síť, což je vidět i na jeho nedávných akvizicích. Zabývá se i umělou inteligencí, má open source platformu pro vývojáře a rozvíjí technologie pro virtuální realitu.
Cílem konference F8 bylo především ukázat lidem, že FB je to pravé místo pro realizaci jejich nápadů.
Video hýbalo San Franciskem
Důležitou novinkou je možnost vkládání FB videa i kamkoli mimo sociální síť. Tato funkce je již krátce dostupná a ve spojení s remarketingem znamená otevření obrovských možností v cíleném oslovování lidí, které sdělení opravdu zajímá. Místo on-line kampaní typu „kobercový nálet“ bude možné jednoduše zjistit, které uživatele produkt zaujal, a následně je oslovit s cílenou nabídkou na nákup či zkoušku produktu.
Kromě toho Facebook vylepšil i nástroje pro samotnou práci s videem. Nově je možné nastavit vlastní thumbnail či nahrát titulky. Chystá i vlastní videoaplikace pro automatizované nahrávání.
Velkou výhodou je fakt, že video se v news feedu spouští automaticky. Pro marketéry je efektivní využití videa velká výzva. Už nebude stačit vyfotit hezkou produktovou fotku nebo udělat infografiku. Konkurence v nabízeném obsahu se bude stupňovat a publikum bude čím dál náročnější.
Nemusí to ale nutně znamenat natáčení produkčně drahých „spotů“ pro digitál a sociální sítě. Leckdy stačí jednoduchý, ale zajímavý nápad. Například New York Times inzeruje nové vydání na Facebooku v podobě animované obálky (jako video). Aplikaci lze projít jednoduchým walk through.
V záplavě obsahu bude stoupat význam digitálních agentur, které rozumějí specifikům prostředí YouTube a Facebooku a umějí vymyslet video, které předá reklamní sdělení i úplně bez zvuku (50 % videí se spouští bez zvuku).
Místo e-mailů Messenger
Messenger je nejrychleji rostoucí aplikací z portfolia FB a Zuckerberg se netají tím, že chce tuto masu lidí využít. Otevření pro obsah třetích stran má význam hlavně jako nový zdroj zábavy pro uživatele. Až 3/4 všech interakcí se totiž odehrávají mezi čtyřmi nejoblíbenějšími aplikacemi uživatele, a 42 % času stráví v nejoblíbenější aplikaci. Lidé by tedy měli s Messengerem strávit ještě více času na úkor jiných aplikací. Messenger má dokonce ambici nahradit i e-mail nebo SMS a mnohem více využít e-commerce (viz článek níže).
Facebook chce využít svá data
Na F8 představil novou podobu analytického nástroje pro aplikace. Umožňuje měřit chování uživatelů bez ohledu na to, ze kterého zařízení se aktuálně přihlásí. Samozřejmě díky tomu, že uživatel je ve FB aplikaci při každém přístupu přihlášen ke svému profilu. To nově umožňuje analyzovat fungování aplikace podle sociodemografických ukazatelů a optimalizovat aplikaci pro konkrétní cílové skupiny. Například známý ubytovací portál AirBNB běžně provádí A/B testing různých verzí textů právě podle toho, jak na různé uživatele působí. Značkám a marketérům toto vylepšení umožní optimalizovat ROI, testovat vylepšení a lépe sledovat, jak si jejich aplikace stojí. text Adam Špina,
Facebook se chce stát světovou internetovou jedničkou, a předstihnout dokonce i konkurenční gigant Google.