Vinohradský sál kulturního podniku Le Royal hostil 24. března druhý ročník konference Event forum, jehož hvězdou byl Kevin Jackson, obchodní ředitel britské zážitkové agentury George P. Johnson. Již jen videoukázky z eventů pro Cisco, IBM nebo britský projekt na podporu gramotnosti Get reading s předčítajícími Lili Coleovou či Hughem Grantem ukázaly, proč americký list AdAge řadí jeho agenturu v kategorii eventů opakovaně na první příčku, a to celosvětově. Jackson, stejně jako většina dalších řečníků konference, se ve své prezentaci opíral zejména o téma měření efektivity eventů. „Data s týmem klienta shromažďujeme před, během i po eventu, monitorujeme sociální média, zapojujeme se do debaty s účastníky eventu. Mějte na paměti, že se svým publikem musíte udržovat kontakt během celého roku, nejen na eventu,“ vzkázal posluchačům v sále Kevin Jackson.
Michal Straka, business & development manager výzkumné agentury Ipsos, představil souhrnné výsledky prvního ročníku výzkumu Event Marketing Monitor (11/2014) a vyzval zároveň účastníky v sále z řad zadavatelů, aby se do letošního sběru dat aktivně zapojili v zájmu lépe vypovídajících dat a doporučení pro plánování a vyhodnocování eventů.
Selfie není cool, trend je egolution
Kromě již zmíněné problematiky měření, jež v panelové diskusi rozvířila vzduch v poklidném tmavém sále a ke které se M&M ještě brzy vrátí, se Event forum jako každá další konference nemohlo obejít bez nástinu trendů v branži. Ty hantýrkou své agentury Vok Dams vykreslil její zakladatel a CEO Colja M. Dams. Za zmínku stojí např. egolution, kdy se každý poměřuje jen sám se sebou a překonává vlastní limity. To však prý nesouvisí s trendem selfie, který začíná být podle Damse „out“. Stále důrazněji se prosazuje i trend co-creation, jehož příkladem je třeba crowdfunding pro kulturní i jiné projekty. A v neposlední řadě roste chuť nabízet i číst „velké příběhy“. Prezentované případové studie na konferenci pak potvrdily, že tzv. hybridní eventy kombinující „live“ složku s digitální se stávají standardem; podle Damse je v jejich agentuře vyžaduje přes 70 % klientů.
Zážitek je marketing, zní oblíbené motto Kevina Jacksona.