Základním formátem i nadále zůstává fyzické hodnocení za přítomnosti profesionálů z reklamního průmyslu. Doteď se ale porotci probírali několika desítkami prací pro každý mediatyp, nový systém už tento mezikrok vypouští.
Redakce M&M připravila ve spolupráci s výzkumnými agenturami Ipsos a Mediaresearch odborný on-line panel, jehož účastníci vyberou pět nejlepších a tři nejslabší kampaně v daném mediatypu.
Více času na diskusi
Porota tak získá více času na diskusi ohledně vítězných vizuálů. Její závěry a doporučení vám budeme zprostředkovávat v rozšířené textové části hodnocení. Hlavním účelem změn mělo být, aby se na hodnocení mohlo podílet ještě širší spektrum odborníků a vyhodnocení mohlo jít i více do hloubky. „Proto jsme navrhli vytvoření on-line panelu profesionálů z oboru, který bude každý měsíc vyhodnocovat široké spektrum reklam,“ dodává Michal Štěpánek, executive director Ipsos divize ASI. Na výsledky on-line hlasování naváže detailnější diskuse nad předem vybraným shortlistem reklam tak, aby bylo zřejmé, proč jsou vybrané reklamy hodnoceny odborníky nejlépe.
„Hodnocením reklam se dlouhodobě zabýváme. Obrací se na nás řada partnerů, kteří využívají synergie výzkumu Mediaresearch a monitoringu reklam Admosphere. Za zajímavý považujeme i model spolupráce na tomto projektu, který je založen nejen na transparentní metodice, ale i na kvalitním výzkumném zázemí,“ vysvětluje Alena Ivánková, senior research manager marketingového výzkumu společnosti Medieresearch.
Zapojení monitoringu reklam navíc podle ní umožňuje hodnocení aktuálních kampaní z různých mediatypů hned po jejich uvedení. „Věříme, že zvolená metodika přinese čtenářům časopisu Marketing & Media komplexní pohled na realizované kampaně,“ uzavírá šéfredaktor týdeníku Milan Hladký.
Únorová porota jako první vyzkoušela novou podobu pravidelného hodnocení reklamy. Výsledky diskuse najdete na straně 20 a 21.