Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Facebook chce z Messengeru udělat samostatnou platformu

Facebook převede svou aplikaci Messenger do samostatné platformy. Hlavním cílem je nabídnout uživatelům nové funkce a vytvořit z Messengeru plnohodnotnou službu pro posílání zpráv. Díky obsahu třetích stran se také otevírají i zcela nové možnosti pro zvýšení příjmů z inzerce.

Prvním krokem k osamostatnění Messengeru bylo vytvoření samostatné mobilní aplikace Messenger loni v dubnu. Mark Zuckerberg to tehdy komentoval: „Posílání zpráv je jednou z mála věcí, které lidé dělají více než pobývání na sociálních sítích. V některých zemích je 85 procent lidí na Facebooku, ale 95 procent lidí používá SMS nebo jiné způsoby posílání zpráv.“

Nyní jdou plány ještě dál a Messenger má být samostatnou platformou s novými funkcemi. Příkladem je nedávno přidaná funkce lepení nálepek na fotky, které si uživatelé Messengeru posílají. Podobných miniaplikací má být v Messengeru mnohem víc.

Reklama
MMcite

Facebook dokonce plánuje otevřít platformu třetím stranám. Jedná se o vývojáře, kteří můžou přidávat do Messengeru funkce a v případě úspěchu své inovace zpeněží. Druhou skupinou jsou vydavatelé, kteří budou moct publikovat svůj obsah. Jednou z novinek, která vyvolala největší ohlas, je možnost posílání gifů a možnost sdílení souborů odkudkoli z mobilu.

Hodně si Facebook slibuje i od funkce Messenger for Business. Ta by měla umožnit menším podnikatelům propojit službu Messenger s jejich stránkami a při komunikaci se zákazníkem v budoucnu definitivně nahradit e-maily. Komunikační vlákno začne objednávkou a přes fakturaci skončí například u potvrzení obdržení zboží.

Má to i další důvody

Facebook může mít pro oddělení Messangeru i jiné důvody. Loni raketově stoupla obliba aplikace Snapchat, na které si uživatelé posílají obrazové i textové zprávy, které po několika sekundách zmizí. Snapchat má už přes 100 milionů aktivních uživatelů a díky obsahu od vydavatelů na kanálu Our Stories se mu podařilo rozlousknout největší problém chatovacích aplikací – jak dostat k uživatelům reklamu.

Tento postup chce Facebook otevřením třetím stranám evidentně zduplikovat a zvýšit příjmy z inzerce. Zatímco Snapchat má však o svých uživatelích jen minimum informací a prodává je marketérům „naslepo“, Facebook nabízí i konkrétní cílení.

Dalším důvodem oddělení Messengeru může být jeho budoucí využití při internetových platbách. Už teď si mohu uživatelé vzájemně posílat peníze přes Messenger tzv. peer-to-peer. Musí však mít debetní kartu Visa nebo MasterCard s otevřeným účtem u americké banky.

Facebook má s internetovými platbami ještě větší plány, a i proto loni angažoval bývalého šéfa PayPalu Davida Marcuse. Messenger jako samostatná platforma může k platbám sloužit lépe, i když mnozí experti považují spojení velmi vzdálených funkcí chatu a internetových plateb za riskantní již nyní.

Otázkou za milion tak je, jakou roli v celé transformaci Messengeru do platformy hraje loňský obří nákup konkurenční aplikace na posílání zpráv WhatsApp za 22 miliard dolarů.


Mark Zuckerberg vysvětluje na konferenci F8 v San Francisku veškeré novinky ohledně Messengeru jako samostatné platformy.

Reklama
ČEZ
Reklama
MMcite
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Diana Hlaváčová, Seznam
MAM class prompty Ipsos
Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Effie_novy-web-otvirak (2)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Effie_novy-web-otvirak (2)