Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Facebook chce pomocí akvizice zlepšit zacílení reklamy

Společnost Facebook oznámila, že za nespecifikova nou částku koupila největší světový vyhledavač zboží TheFind.com.

Od akvizice si Facebook slibuje především výrazné zefektivnění zacílení reklamy. V delším časovém horizontu by know-how firmy mělo přispět i k rozjetí nepřímého prodeje zboží a služeb na Facebooku.

TheFind je vyhledavačem zboží, jehož českou obdobou jsou například portály Heuréka.cz nebo Zboží.cz. Find však deklaruje více než miliardu uživatelů po celém světě, 500 tisíc obchodů a víc než 500 milionů položek zboží. Navíc hledá nabídky e-shopů i kamenných obchodů v závislosti na geografické poloze potenciálního zákazníka a především na jeho sociálním profilu.

Reklama
Know

Tato populární stránka však spojením s Facebookem jako taková definitivně končí a do několika týdnů by měla být off-line.

Oficiální vyjádření TheFindu je ovšem optimistické: „Platforma a zdroje Facebooku nám dávají příležitost vylepšit naše schopnosti v oblasti hledání produktů pro více než miliardu lidí, kteří jsou našimi uživateli.“ Kritici převzetí v něm však vidí predátorskou taktiku, kdy jsou z fungující firmy vybráni jen klíčoví zaměstnanci nebo zajímavé činnosti a zbytek společnosti je bez milosti zrušen či propuštěn.

Facebook hledal know-how

Díky zaměstnancům TheFindu, jejichž velká část přechází přímo pod Facebook, získává společnost vedená Markem Zuckerbergem zásadní know-how v oblasti e-commerce. Není tajemstvím, že napojení prodeje zboží na služby sociální sítě bylo dlouhodobým cílem vedení společnosti, ale zatím Facebook přešlapoval na mrtvém bodě. Vyhledávací nástroj Facebooku Graph Search nefungoval, jak měl, a skončil bez úspěchu. Sám Mark Zuckerberg se k němu vyjádřil velmi kriticky: „Říct, že Graph Search funguje alespoň v polovině případů, by bylo odvážné.“ Ještě horší výsledky měl Facebook v oblasti přímého prodeje a služba Facebook Gifts, která měla být jeho počátkem, zcela vyšuměla.

Facebook chce dohnat Google

Dalším klíčovým přínosem akvizice s TheFind jsou proto data o nákupním chování uživatelů včetně jejich třídění a vyhodnocování. V této oblasti byl Facebook pro změnu hodně pozadu za klasickými vyhledavači, které disponují detailními informacemi o historii uživatelů a jejich nákupním chování. Inzerentům tak třeba Google nabízel přesnější cílení reklamy včetně u marketérů populárního retargetingu. To by se mělo nákupem Findu změnit a Facebook získá poslední chybějící díl do kompletní mozaiky dat o jednotlivých uživatelích.

Své další plány Facebook nezakrývá ani v oficiálním vyjádření k akvizici: „TheFind vytvořil úspěšný vyhledávací mechanismus, který spojuje lidi a produkty. Společně můžeme udělat reklamu ještě relevantnější a lepší pro zákazníky. Náš byznys je o spojování lidí s tématy, společnostmi, značkami a stále více i produkty, o které se zajímají.“


Mark Zuckerberg čeká od akvizice TheFind především přesnější zacílení reklamy. A taky rozjetí nepřímého prodeje zboží a služeb na FB.

Reklama
ČEZ
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-48

MAM Exkluzivně v časopise

LiDay 2024
Tomáš Houska, ČOV
bardy_peter

MAM Téma čísla

iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Forum Media_novy-web-otvirak (6)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)