Dobré výsledky pro český maloobchod

Společnost Nielsen zveřejnila výsledky průzkumu o důvěře spotřebitelů v ekonomiku za 4. kvartál 2014. Index důvěry spotřebitelů dosáhl v tomto období stejné hodnoty jako ve třetím čtvrtletí – 80. Stejně vysokou důvěru v ekonomiku a stav osobních financí měli čeští spotřebitelé naposledy v roce 2010. Česká republika opět překonala evropský průměr 76 a je zároveň zemí s nejvyšší důvěrou v rámci středoevropského regionu. Celkové tržby maloobchodu v rámci FMCG stouply o 2,5 % díky růstu průměrné ceny prodaného zboží o 2,8 %. Růst byl tažen především vývojem v hypermarketech (+3 %), diskontech (+3,6 %) a drogeriích (+3,6 %). V rámci hlavních výrobkových kategorií nejvyšší růst tržeb oproti 4. čtvrtletí 2013 přinesly kategorie osobní péče (+7,3 %), papírové výrobky (+7,1 %), alkoholické nápoje (5 %), výrobky péče o domácnost (4,3 %) a cukrovinky (2,3 %).

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-15

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-15

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Agentura roku 2025
Surfař
Mikroinfluenceři

MAM Exkluzivně v časopise

Boomerang Communication
Marek Dvořák
Agentura roku 2025
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Young Lions 25_nový web-otvírák - 2025-03-24T214341
AR25_boom
Martin Hranáč, Galerie Vaňkovka
Agentura roku shortlist
Young Lions 25_nový web-otvírák - 2025-03-24T214341
AR25_boom
Martin Hranáč, Galerie Vaňkovka
Agentura roku shortlist