Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

České VŠ oprašují svou image

Přes 26 milionů korun v ceníkových cenách utratily vysoké školy za propagaci své obchodní značky v různých mediatypech za rok 2013. Loni to bylo podle dat výzkumné společnosti Admosphere ještě o 3,5 mil. Kč více. Médium školami nejvíce preferované je rádio, na druhém místě se v počtu reklamních sdělení umístil outdoor.

Bylo nasnadě se domnívat, že vysoké školy, jak veřejné, tak i soukromé, začínají tak trošku bojovat o každou přihlášku či index studenta. Zástupci škol, kteří do uzávěrky na otázky M&M odpověděli, však argumentují i zvýšenou péčí o obchodní značku školy jako takové či rostoucími náklady na studentské projekty, akce pro veřejnost či absolventské programy.

Doporučení na prvním místě

Investicím do klasických mediatypů se zatím vyhýbá pražské České vysoké učení technické (ČVUT), stejně jako ostatní školy a univerzity však soustřeďuje pozornost na vlastní komunikační kanály a sociální sítě, propagační tiskoviny a prezentace na akcích (např. Muzejní noc, Vědecký jarmark, Noc vědců aj.).

Reklama
ČEZ

Zpětnou vazbu s uchazeči o studium si kromě zmíněné ČVUT hlídají i Vysoká škola ekonomická (VŠE) či Vysoká škola finanční a správní (VŠFS). Většinou se tak děje formou anket mezi studenty prvních ročníků. Podle Pavla Zingla, ředitele odboru marketingu a produkce VŠFS, si více než polovina uchazečů zvolila tuto školu na základě doporučení od jiných studentů.

Školy se rovněž začínají více věnovat svým absolventům, ČVUT zřídilo kariérní centrum, které studentům a absolventům (do tří let po ukončení studia) nabízí zdarma řadu služeb od pomoci při hledání uplatnění až po vzdělávání a má úzkou vazbu na odborníky z praxe.

„Značka paří k tomu nejcennějšímu, co vysoké školy mají. Proto se snaží posilovat svou značku i mezinárodními akreditacemi a dobrým umístěním v žebříčcích. Velmi důležitý je také jednotný vizuální styl prezentace školy,“ míní za VŠE tisková mluvčí Julie Daňková Studenti i vyučující se logicky nabízejí jako ambasadoři školní značky. Propagační předměty patří již ke standardní výbavě každé ze škol.


Jeden z mála vizuálů vysokých škol, na kterém nefigurují učitelé či studenti.

Reklama
Know
Reklama
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-48

MAM Exkluzivně v časopise

LiDay 2024
Tomáš Houska, ČOV
bardy_peter

MAM Téma čísla

iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Forum Media_novy-web-otvirak (6)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)