Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Ceny ADC pro Ogilvy, Kaspen a Jaimeho

Třiadvacátému ročníku soutěže ADC Creative Awards – dříve a pravděpodobně už i navěky známé jako Louskáček – dominovaly agentury Ogilvy & Mather a Kaspen/Jung von Matt.

Nejvíce ocenění – celkem 17, včetně pěti zlatých – si z novoměstského hudebního klubu La Loca odnesli zástupci Ogilvy & Mather. Ta se tak už podruhé za sebou – a s velkou převahou – stala zcela nejúspěšnější agenturou celého klání.

Grand Prix pro Kaspen

Kaspen za svou kampaň pro prémiové tmavé pivo Budějovického Budvaru B:Dark obdržel nejen zlatá ocenění v kategoriích Film, Craft a Design, ale i cenu hlavní – Grand Prix. „Tohle je cena za odvahu,“ prohlásil před předáním Grand Prix předseda poroty Jevgenij Primašenko, mladý ruský textař, který v současnosti pracuje v renomované agentuře Wieden & Kennedy Amsterdam.

Reklama
ČEZ

Budvar zároveň získal ocenění Klient roku. Mimochodem co pro reklamní branži představuje pivovarnický průmysl, asi celkem výmluvně ilustruje skutečnost, že loni byl klientem roku Pilsner Urquell.

Ohníček pro Jaimeho

Zlatý ohníček za výjimečný přínos pro českou reklamu dostal Jaime Mandelbaum, kreativní ředitel sítě Young & Rubicam pro oblast střední a východní Evropy. Pražská Y&R se přitom naší největší a nejprestižnější soutěže reklamní kreativity už druhým rokem neúčastní.

Šlo snad ze strany ADC o vstřícné gesto, kterým si kreativního šéfa naší nejúspěšnější reklamní agentury chtěl naklonit?

„Nemyslím si, že by ze strany ADC šlo o nějaké gesto. Jaime měl Zlatý ohníček dostat už dávno. A nevím, jestli se soutěže ADC příští rok zúčastníme. Nechám na Jaimovi a Tereze Svěrákové, aby usoudili, jestli se chceme poměřovat s českou reklamou, nebo se světem,“ řekl M&M regionální šéf Y&R Petr Havlíček, který cenu v zastoupení za Mandelbauma přebíral.

Zlato i pro Stříbrné šípy

Porotci vybírali z 246 prací od 48 agentur a zadavatelů. Celkově bylo uděleno 48 ocenění – deset zlatých, devět stříbrných a 29 bronzových cen. Ty se mimochodem letos hodně povedly. ADC po letech spolupráce s renomovanými designéry oslovil mladé talenty. Vítězný návrh Daniela Gonzáleze se inspiroval stávajícím logem ADC. Co drobné bustě brýlatého kreativce vyrobené z šedé litiny chybí na okázalosti, to dohání svou vahou.

Dvě zlata – v kategoriích Print a Craft – získala ještě agentura Scholz & Friends za projekt Stříbrné šípy.

Je Louskáček kreativní?

Třiadvacátý ročník Louskáčků byl podle pořadatelů zcela vyprodán. Tomu odpovídá, že v klubu bylo pořádně těsno.

Byl to dobrý večer pro českou reklamu? Na námitku, že i letos hodně oceněných prací bylo před samotnou soutěží málo vidět, můžeme říct, že se přece jedná o soutěž kreativců. Na efektivitu tady máme Effie.

Možná by to chtělo víc…

„Řadě lidí u nás v agentuře se to líbilo. Ale já mám pocit, že největší kreativní událost roku by si zasloužila víc kreativity. Když srovnám Louskáčka a Internet Effectiveness Awards, vyjdou mi obě zhruba nastejno. Ale to by neměly, Louskáček má přece nesrovnatelně větší tradici,“ říká ředitel naší největší agentury Wunderman Karel Duchek. Na druhou stranu připouští, že na akcích typu Český lev je dobře vidět, že připravit takový večer a zavděčit se každému je asi skutečně těžké.

 

ADC Creative Awards 2015 byly druhou akcí pod novým vedením Art Directors Clubu, v jehož čele stojí kreativní ředitel DDB Hadj Moussa. Pořadatelé vyzkoušeli nejen nové prostředí, ale především připravili neokázalé, ale o to sympatičtěji vypadající ceny.

Reklama
Know
Reklama
Reklama
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia
Jan Michálek v podcastu Hype-Cast

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)