Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Závadné látky v kosmetice očekává třetina spotřebitelů

Přípravky pro péči o tělo a kosmetiku nakupujeme zpravidla jednou měsíčně (spíše ženy) nebo i méně často (hlavně muži). Při výběru produktu je důležitá především vlastní dobrá a dlouhodobá zkušenost (44 % dotázaných). Podle ceny vybírá produkt čtvrtina respondentů (častěji lidé bez maturity). Třetím nejdůležitějším kritériem je složení přípravku (13 %). Značka hraje zásadní roli pro 6 % respondentů, a ti si pořizují kosmetické přípravky nejčastěji. Vždy, nebo alespoň někdy studuje složení přípravků 42 % dotázaných (vždy 14 %, někdy 28 %). Konkrétně je ve složení zajímají alergeny (snášenlivost přípravku) a to, zda je přírodní, bez chemie, jedů či toxických látek. Naopak 58 % respondentů se o složení zajímá jen výjimečně (39 %) nebo nikdy (19 %). Jde o lidi, kteří se orientují hlavně na cenu přípravku. Důvodem nezájmu je nejčastěji neporozumění, nedokážou určit, co která látka znamená, nebo jim na složení vůbec nezáleží. Polovina respondentů se domnívá, že se někdy (např. při nedodržení předepsaných způsobů výroby) může stát, že přípravky pro péči o tělo a kosmetiku mohou obsahovat látky škodlivé pro zdraví člověka, a třetina si dokonce myslí, že je takových výrobků na trhu hodně. Pouze 6 % tuto možnost zcela odmítá, protože předpokládá důslednou kontrolu.

Reklama
MMcite
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
Know
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia
Jan Michálek v podcastu Hype-Cast

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)