Reklama
Megaboard

Závadné látky v kosmetice očekává třetina spotřebitelů

Přípravky pro péči o tělo a kosmetiku nakupujeme zpravidla jednou měsíčně (spíše ženy) nebo i méně často (hlavně muži). Při výběru produktu je důležitá především vlastní dobrá a dlouhodobá zkušenost (44 % dotázaných). Podle ceny vybírá produkt čtvrtina respondentů (častěji lidé bez maturity). Třetím nejdůležitějším kritériem je složení přípravku (13 %). Značka hraje zásadní roli pro 6 % respondentů, a ti si pořizují kosmetické přípravky nejčastěji. Vždy, nebo alespoň někdy studuje složení přípravků 42 % dotázaných (vždy 14 %, někdy 28 %). Konkrétně je ve složení zajímají alergeny (snášenlivost přípravku) a to, zda je přírodní, bez chemie, jedů či toxických látek. Naopak 58 % respondentů se o složení zajímá jen výjimečně (39 %) nebo nikdy (19 %). Jde o lidi, kteří se orientují hlavně na cenu přípravku. Důvodem nezájmu je nejčastěji neporozumění, nedokážou určit, co která látka znamená, nebo jim na složení vůbec nezáleží. Polovina respondentů se domnívá, že se někdy (např. při nedodržení předepsaných způsobů výroby) může stát, že přípravky pro péči o tělo a kosmetiku mohou obsahovat látky škodlivé pro zdraví člověka, a třetina si dokonce myslí, že je takových výrobků na trhu hodně. Pouze 6 % tuto možnost zcela odmítá, protože předpokládá důslednou kontrolu.

Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-03

MAM Exkluzivně v časopise

Jan Patawa, MV ČR
David Klimeš, NFNZ
Domi Alagia, DVTV

MAM Téma čísla

Otvírák na web - Vašek
gaming_rytir_iStock_nový web-otvírák (50)
2025
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

WEB_normal(10)
Souboj spotů osmifinále 2024
MAM Souboj spotů 2024 finále
MAM Souboj spotů 2024 semifinále
WEB_normal(10)
Souboj spotů osmifinále 2024
MAM Souboj spotů 2024 finále
MAM Souboj spotů 2024 semifinále