Titul 5plus2 má oficiální čtenost

Každý vytištěný titul 5plus2 z portfolia vydavatelství Mafra si přečte alespoň jeden člověk. Vyplývá to z aktuálního výzkumu čtenosti. Titul dosáhl čtenosti 825 tis. čtenářů na vydání (dle MP, 3. a 4. čtvrtletí, 12-79 let, STEM/MARK, Median). Vydavatelství je s výsledky spokojeno.

Dřív byla jen data z průzkumu

Předtím data čtenosti za tyto týdeníky chyběla a vydavatelství mělo k dispozici jen data z průzkumu od agentury STEM. „Ověřená čísla z Media projektu jsou pro inzertní klienty jistě uchopitelnější než jakýkoli jiný průzkum,“ uvedl šéfredaktor titulu Petr Škarda. Vydavatelství AGF Media (které později pohltila Mafra) si nechalo předloni zpracovat výzkum čtenosti týdeníku 5plus2 (který měl milionový distribuovaný náklad) mezi obyvateli ČR staršími 18 let. Cílem bylo nabídnout výsledky srovnatelné s oficiálním výzkumem Media projekt. 5plus2 četlo podle první vlny výzkumu od agentury STEM 1,788 milionu lidí. „Tehdy jsem ještě v týdeníku 5plus2 nepůsobil a nemyslím, že mi přísluší cokoli z té doby posuzovat,“ uvedl Škarda.

Čtenost má podpořit kampaň

Dnešní výsledky už odrážejí podobu titulu pod křídly Mafry, což přineslo řadu synergií. „V 5plus2 regionech vznikly společné redakce, které dodávají obsah pro regionální přílohy i celostátní část MF Dnes, pro iDnes.cz, týdeník 5plus2 a nově třeba i pro zpravodajství Rádia Impuls. Využíváme také služeb profesionálních fotografů,“ uvedl Škarda. Mafra by ráda do budoucna počet čtenářů ještě zvýšila. „Věřím, že tomu napomohou změny, které jsme s týdeníkem udělali, posílili jsme celostátní část – součástí 5plus2 je teď hlavní téma, rozhovory s pozoruhodnými lidmi, příběhy slavných i praktické rady. Stejný přístup se snažíme aplikovat i v regionální části. Obsah týdeníku je teď přehlednější, pozměnili jsme i titulní stranu, kde výrazněji poutáme nejlepší materiály z vydání,“ uvedl Škarda. Vydavatelství změnu doprovází marketingovými aktivitami, kampaň běží na billboardech s headlinem „Nic většího v Česku není“ i v rádiích a chystají se televizní spoty.

null 

Podle Petra Škardy čtenáři obecně na jakékoli změny v tiskových titulech reagují postupně.

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-25

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-25

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Cannes Lions 2025
Náborové kampaně
Chatbot

MAM Exkluzivně v časopise

Radim Svoboda
Cannes Lions 2025
Cannes Lions 2025
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
alzaAds_nový web-otvírák - 2025-06-05T135103
tesco_hlavni
Ceska cena za PR - Lemur_nový web otvírák doporučujeme (34)
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
alzaAds_nový web-otvírák - 2025-06-05T135103
tesco_hlavni
Ceska cena za PR - Lemur_nový web otvírák doporučujeme (34)