Agentura Ogilvy & Mather zvítězila ve výběrovém řízení obchodního řetězce Tesco Stores ČR a bude mít tak od dubna na starost jeho kompletní ATL komunikaci.
„Byl to rychlý a efektivní tendr, pouze credentials a jedno kolo prezentace strategie a kreativy. Během měsíce bylo vše uzavřené,“ hodnotí tendr spokojený managing director Ogilvy Ondřej Obluk.
Nabídka Ogilvy prý předčila konkurenci především díky strategii a její konzistentní kreativní exekuci napříč všemi komunikačními kanály. Na její přípravě pracoval tým pod vedením Tomáše Belka a Martina Petráska.
Sám zadavatel výběrového řízení jména jeho účastníků nezveřejnil. Podle informací M&M se jej ale účastnily také Young & Rubicam Praha a dosavadní agentura, kterou je Lowe Praha.
Na českém trhu je společnost Tesco Stores ČR podle tržeb dlouhodobě třetím největším subjektem – větší jsou jen dvojice Lidl a Kaufland, kterou vlastní německá Schwarz Gruppe, a nizozemský Ahold, který provozuje řetězce Albert, Interspar a Spar. I monitorované hrubé mediální výdaje řadí Tesco mezi nejvýznamnější hráče. Za rok 2013 činily víc než půl miliardy korun, zatímco loni vyrostly na 630 milionů. Před Vánoci bylo české Tesco ovšem absolutně největším inzerentem, když na komunikaci jen za prosinec 2014 vydalo dokonce víc než internetový obchod Alza.cz.
Tesco začalo svou komunikaci na mezinárodní úrovni měnit už po nástupu nového CEO Davea Lewise loni v létě. Bývalý dlouholetý manažer Unileveru najal letos v lednu bez tendru jako novou mezinárodní agenturu Teska Bartle Bogle Hegarty. Tesco, které je největším maloobchodním řetězcem v Británii vůbec, se na domovské půdě potýká s řadou problémů – včetně prokázaného nadhodnocování hospodářských výsledků a poklesu tržního podílu.