Multikanálová, inteligentní, di- gitální a integrovaná. Za těmito čtyřmi přídavnými jmény se skrývá nová strategie České spořitelny (ČS) do roku 2017, označovaná zkratkově jako MIDI 17. „Chceme být bankou takovou, která umí oslovit a obsloužit klienta na místě, kde se zrovna nachází, a způsobem, který jemu vyhovuje,“ sdělil z tiskového centra banky Marek Pšeničný.
Umět nabídnout správný produkt ve správný čas
ČS má v úmyslu mj. zaměřit se na posilování svého působení v on-line prostředí, které chce nově propojit s tradičními obslužnými a komunikačními místy. Za tímto účelem bude v nadcházejícím období investovat do nových technologií a systémů, jež jí mají umožnit obsloužit klienta prostřednictvím telefonu, tabletu nebo počítače stejně dobře jako v pobočce. Podle Pšeničného čelí ČS aktuálně výzvě naučit se lépe pracovat s velkým množstvím dat o svých klientech, aby jim nenabízela služby a produkty, které neodpovídají jejich potřebám ani životní fázi, v níž se nacházejí, ale byla schopná klienta oslovit cíleně a ve správnou dobu.
Zaměří se na komplexní vedení financí
V rámci nové strategie se ČS zaměří i na komplexní vedení financí, koncept, jejž aktuálně připravuje. „Každé skupině klientů chceme nabídnout řešení, které jim zajistí skutečné úspory v rodinných rozpočtech,“ vysvětluje Pšeničný. V této souvislosti prodává banka už od loňského léta pilotně lacinou elektřinu a plyn a ve druhém čtvrtletí letošního roku chce energie prodávat masově. Je pravděpodobné, že v budoucnu rozšíří ČS své portfolio kromě energií i o další služby a produkty, jak naznačil pro jedno z lednových vydání týdeníku Ekonom Pavel Kysilka, generální ředitel ČS. Právě nabídka jiných než finančních produktů, které mohou přispět k úsporám v rodinných rozpočtech, se jeví jako účinný nástroj, jak mohou tradiční banky konkurovat těm nízkonákladovým.
S novou strategií se zaměstnanci ČS seznamují od loňského léta, implementována dovnitř instituce však byla až ke konci roku. Hmatatelnými výsledky představené strategie jsou už např. spuštění experimentální pobočky v Plzni nebo uvedení nové značky osobního bankovnictví Blue.
MIDI 17 – tak Česká spořitelna označuje svou novou strategii do roku 2017, postavenou na čtyřech hlavních schopnostech.