Reklama
Megaboard

Sponzoring je efektivní, přestože ne nejúčinnější způsob reklamy

Při zamyšlení nad jednotlivými druhy reklamy z hlediska jejich efektivity a schopnosti oslovit (tzn. který způsob reklamy dokáže nejvíce ovlivnit nákupní chování) se ukazují následující fakta: internetová populace se dle svých deklarací cítí být nejsilněji oslovena v případě, kdy se jedná o přímé osobní doporučení zákazníků. Následuje plošná reklama v televizi, dárkové předměty, bonusy, soutěže a v neposlední řadě i reklama na internetu. Teprve poté následují další způsoby – venkovní a tisková reklama, rozesílání nabídek, sponzoring a reklama v rádiu. Co se týká sponzoringu sportovních akcí, většina internetové populace předpokládá, že se firmám tyto aktivity vyplatí (57 %, více muži a mladí do 29 let). Zhruba třetina uvádí, že si obecně u sportovních akcí všímá, které značky je sponzorují. Podobný je i podíl respondentů (37 %), kteří zaznamenali nějaké konkrétní spojení sportovní akce se značkou v poslední době. A o které značky se jedná? Lidé si nejčastěji spontánně vybavují značku Škoda Auto ve spojení s hokejem, s odstupem i Gambrinus, Adidas a Nike ve spojení s fotbalem, ČEZ s lyžováním a Avon běh. Spojení značek a sponzoringu sportovních aktivit vnímají častěji muži a lidé s VŠ vzděláním.

Český národní panel je projekt výzkumných agentur STEM/MARK, NMS Market Research a MEDIARESEARCH, které společně vytvořily jeden z největších výzkumných panelů v Česku. Slouží pro kvalitní a rychlé on-line sběry dat o internetové populaci ČR.

Víc informací na www.ceskynarodnipanel.cz.

Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-2025_02

MAM Exkluzivně v časopise

ROI
Jan Nízky, A+Manual
KFC Bukurešť

MAM Téma čísla

gaming_rytir_iStock_nový web-otvírák (50)
2025
Téma Ročenky 2024
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

WEB_normal(10)
Souboj spotů osmifinále 2024
MAM Souboj spotů 2024 finále
MAM Souboj spotů 2024 semifinále
WEB_normal(10)
Souboj spotů osmifinále 2024
MAM Souboj spotů 2024 finále
MAM Souboj spotů 2024 semifinále