Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Raději hodnocení čteme, než vytváříme

Zvykli si Češi vyjadřovat svůj názor na internetu? Ano, ale stále ještě v tom zaostávají za světovým průměrem (ze 44 dotazovaných zemí). Alespoň jednou měsíčně napíše na internet recenzi/hodnocení/komentář 48 % české on-line populace. To je téměř o dvacet procentních bodů méně, než je celosvětový průměr, a Česko to řadí hluboko do druhé poloviny žebříčku zemí. Vůbec nikdy nedala svůj názor najevo asi čtvrtina populace, zatímco ve světě je to v průměru jen 18 %. Na druhou stranu, pokud jde o hledání těchto uživatelských hodnocení a informací o produktech obecně, Češi jsou rázem přeborníci. Alespoň jednou měsíčně se této činnosti na internetu věnuje 90 % on-line populace, což řadí Českou republiku na druhé místo na světě. Jen dvě procenta populace tento typ informací ještě nikdy nevyhledávala. Češi tedy zatím využívají internet spíše ve fázi před nákupem (i když velmi intenzivně) a zatím ještě nejsou zvyklí dělit se se zkušenostmi po něm.

Výzkum byl realizován CAWI metodou na reprezentativním vzorku 1004 respondentů z on-line populace.

Reklama
Know
Reklama
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia
Jan Michálek v podcastu Hype-Cast

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)