Inzertní nabídka v televizi bude interaktivní

Společnost Axocom, která na českém a slovenském trhu zajišťuje servis pro tematické televizní stanice, rozšiřuje portfolio služeb. Od konce loňského roku nabízí na českém a slovenském trhu aplikace pro přímý nákup zboží a také pro sázení během televizního vysílání. Aplikace TVBay umožňuje okamžité objednání produktů, které divák vidí v televizi – jak v klasické reklamě, tak jako product placement v pořadech.

Diváci neodejdou od programu

Prostřednictvím ikony na obrazovce, divák vstoupí do aplikace přímo z televizního ovladače. Zde získá informace o daném zboží i ceně a nemusí vybírat ze seznamu produktů jako v e-shopech. Služba není určená pouze k přímému nakupování, ale i k získávání informací, objednávání testovacích jízd, hlasování v diváckých soutěžích apod. Druhá aplikace TVBet zase umožní sázení během sportovních zápasů, což může mít zajímavý potenciál pro sázkové kanceláře. Jednou z hlavních výhod je možnost nákupu či akce v čase divákova zájmu, kdy je nejvíce ovlivněn pozitivním výsledkem programové nabídky.

Aby zákazník mohl aplikace využívat, musí se nejprve zdarma zaregistrovat: vyplnit kontaktní údaje a informace o platební kartě, aby se mu mohly peníze při nákupu zboží odečítat. Po objednání výrobku či služby dostane potvrzující e-mail a do 24 hodin je možné objednávku změnit. Aplikace bude zabezpečena i heslem proti případnému zneužití.

Potenciál je v HbbTV

Zmíněné aplikace je možné využívat v televizích typu IPTV a OTT, tedy např. v těch, kde lidé přijímají signál přes set-top-box, který je připojený k internetu. Velký potenciál v tomto směru skýtá i hybridní vysílání HbbTV (platforma slučující TV a internet), které již v ČR využívá televize Óčko a Česká televize.

„Co se týká prodeje aplikace, zatím jsme ve fázi jednání jak s operátory, tak s televizními kanály. Jde sice již o hotovou aplikaci, která ale musí být vždy adaptována na danou platformu operátora, což trvá delší dobu,“ říká ředitelka společnosti Axocom Erika Luzsicza. Pro televizní společnosti je zase důležitý soulad s jejich obchodní strategií, která se tvoří vždy ke konci roku pro rok následující.

Co se týká samotných inzerentů, slovenští vývojáři oslovili v ČR a na Slovensku cca 100 TOP inzerentů a největší mediální agentury a představili jim produkt ještě před zahájením spolupráce se společností Axocom. Výhodou tohoto obchodního nástroje je možnost přímého cílení a přesné měření výsledků. V plánu je i nabídka služby v zahraničí. Sledování televizního obsahu by mělo být možné propojit i s dalšími obrazovkami (second screen), kde by aplikace rovněž fungovaly.

 

Společnost Axocom Eriky Luzsiczi nabízí aplikace pro přímý nákup zboží během televizního vysílání, zatím je ve fázi vyjednávání s operátory a televizními stanicemi.

Televizní divák si díky aplikaci TVBay může objednat požadovaný výrobek nebo službu přes ikonu na obrazovce, ke které se dostane prostřednictvím televizního ovladače. Tomu musí předcházet registrace, při které vyplní kontaktní a platební údaje.

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-25

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-25

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Cannes Lions 2025
Náborové kampaně
Chatbot

MAM Exkluzivně v časopise

Radim Svoboda
Cannes Lions 2025
Cannes Lions 2025
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
alzaAds_nový web-otvírák - 2025-06-05T135103
tesco_hlavni
Ceska cena za PR - Lemur_nový web otvírák doporučujeme (34)
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
alzaAds_nový web-otvírák - 2025-06-05T135103
tesco_hlavni
Ceska cena za PR - Lemur_nový web otvírák doporučujeme (34)