Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Dražší poštovné? Neřešíme

Pošta zdražuje kvůli dlouhodobě klesající poptávce po jejích službách. Ke zdražení sáhl přitom podnik již podruhé – na konci roku 2014 upravoval cenu Balíku na poštu a Balíku do ruky. Původně výrazný cenový rozdíl mezi Českou poštou a konkurenčními dopravci se tak neustále snižuje a řada obchodníků i soukromých osob uvažuje o alternativních způsobech přepravy či alespoň balení.

Například prodejci na řemeslném jarmarku Fler.cz nabízejí svým zákazníkům v případě drobného zboží alternativu v podobě obyčejných obálek místo krabiček. Změny se zatím dotknou menších e-shopů, ty větší jako Mall.cz či Alza.cz vesměs hlásí, že zatím ceny dopravy měnit nebudou. Některé firmy u této příležitosti posílají i PR zprávy, například Zásilkovna.cz. Ta, pokud by do budoucna zdražovala, jednala by v reakci na celkový vývoj trhu, nikoli na kroky České pošty, jak uvádí její ředitelka Simona Kijonková.

Doprava zdarma domů, zpět za vlastní?

Náklady na poštovné budou nyní zákazníci zvažovat zejména v otázce vrácení zboží bez udání důvodu a reklamací. Zoot.cz například spolupracuje s ČP jen v případě zásilek zpět od zákazníků, veškeré náklady ale hradí. Naopak zásilkový obchod Halens.cz, který se časem transformoval do podoby e-shopu, poštovné směrem zpět neproplácí.

Reklama
Know

Změny tarifů ČP neovlivní nijak zásadně ani obchodní portál Aukro.cz. Jeho marketingová ředitelka Alice Krásná k tomu říká: „Dlouhodobě a velmi často využíváme model dopravy zboží zdarma. Tu nabízíme jak u nabídek v rámci kampaní, tak na akční zboží. Slevy na dopravu jsme loni na podzim nabízeli i v rámci kampaně s Visou Europe. V akcích na dopravu chceme pokračovat a plánujeme zapojit ještě více prodejců.“

V souvislosti s přechodem zásilkových obchodů na model e-shopu (dále třeba Otto-Shop.cz či Bonprix.cz) se rovněž rapidně snížil počet písemných objedávek přes katalog. Dle marketingové ředitelky Halens.cz Adriany Bolaňos činí pouhých 5 %, zhruba 70 % představují objednávky přes internet a 25 % přes telefon.


Až o dvaadvacet korun podraží poslání obyčejného balíku s Českou poštou. E-shopy většinou spolupracují s ČP na zpětné cestě od zákazníka.

Reklama
ČEZ
Reklama
Reklama
Know
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Peter Menky, Dodo
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)