Minulý týden proběhl první ročník Digiveletrhu pořádaného Médiářem a Fénix content marketingem. Formát patnáctiminutových prezentací mi přišel jako skvělá příležitost nasát atmosféru ostatních agentur. Jejich myšlení a nastavení. Bylo jasné, že se témata budou opakovat, padnou stejná klišé a buzzwords. Přesto bylo cítit z některých prezentací zajímavou energii (David Brada, Robert Haas, Marek Bačo). Některé agentury se prezentovaly, i když nemají žádné klienty (Swimming Pool). Jiné se chlubily cizím peřím – službami, které mají v rámci světa, ale nejblíž to mají vyzkoušené v Londýně (Newcast) – nebo prací lidí, kteří už nejsou v jejich týmu (Havas Worldwide Digital Prague). A přínosu prezentace o hodné, dvakrát provdané paní jsem nerozuměl vůbec (H1). Smutné bylo, jak málo lidí umí opravdu prezentovat svůj produkt a své myšlenky. Bez mikrofonu a v trochu netradičním prostředí (auditorium sedělo ve čtyřech dlouhých řadách) se naplno ukázalo, kdo umí opravdu precizně pracovat se svým hlasem a se svěřeným prostorem. Mimo kvalitu prezentačních dovedností mě zaujala ještě jedna myšlenka. Michal Nýdrle prezentoval, že Kindred Group nyní chodí za klienty se zajímavou nabídkou. Nemusí jim za práci platit. Dokonce jim zcela zadarmo budou outsourcovat jejich marketingové i produktové oddělení. A jedinou odměnou jim bude za rok (nebo kvartálně) podíl na zisku. Držím jim palce v jejich vpravdě revolučním přístupu. Vypadá to, že za chvíli bude na trhu práce docela dost volných marketérů, kteří nechají sami sebe vyhodit. Anebo šikovných agenturních lidí. Protože i sám řečník zmínil, že „když se to po…, nebude na výplaty“. Takže kdo ví? Myslím, že taková akce na českém trhu chyběla. Agentury mají prostor se jednou za rok na chvíli zastavit, zamyslet a odprezentovat, v čem jsou výjimečné, zajímavé a co se jim povedlo. Jen doufám, že příští rok to nebudeme prezentovat jen pro kolegy z branže, ale že se ukáže mnohem více klientů, kteří tak jednoduše získají to, po čem jinak celý rok volají: prezentujte nám novinky z trhu.
Tomáš Búřil, commercial director, Adexpres
([email protected])
Doufám, že příští rok tu nebudeme prezentovat jen pro kolegy z branže…