Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

„Zajímavá osobnost? My už si vás převlékneme“

Pokud se nějaká firma či značka rozhodne najít pro využití svého nového produktu veřejně známou tvář, měla by se ujistit, že její nositel byl opravdu seznámen s tím, co po něm značka chce, že nebyl při přípravě kampaně obelhán a že se ztotožnil s jejími záměry. Pokud si takovou osobnost pozve firma na svou prezentační akci, měla by si pohlídat, zda ji při pozvání skutečně seznámila se vším, co se bude na akci dít a v čem bude spočívat úloha dotyčného protagonisty. Jinak ji může potkat to, co letos v lednu potkalo na českém trhu značku šamponů Aussie společnosti Procter & Gamble.

Herečka a šampon

V loňském roce se stala hodně populární blogerkou mladá česká herečka Marie Doležalová (představitelka Saši v sitkomu televize Nova Comeback a jedna z trojice hlavních představitelek filmu Pusinky), která začala publikovat humorně laděný blog Kafe a cigárko, kde každý čtvrtek zveřejňuje historky ze svého hereckého života. Ve čtvrtek 8. ledna se zaměřila na to, jak se stala v prosinci roku 2013 v podstatě neúmyslně tváří značky šamponu. Ten sice nejmenuje, ale z uvedeného odkazu na reportáž TV Nova z té doby lze dohledat, že šlo právě o značku Aussie.

Na českém facebookovém profilu této značky lze doposud najít fotografie z této akce, jež se odehrála v Praze začátkem prosince 2013. Na jedné z těchto fotografií pózují zpěvačky LennyMarkéta Konvičková a už zmíněná herečka Marie Doležalová, které podle popisku pod fotkou „přivítaly Aussie klokana v Česku“. A co tomu podle Marie Doležalové předcházelo?

Reklama
ČEZ

„Nic po vás nebudeme chtít“

„Jednoho dne mi zazvonil telefon. Už už jsem chtěla zastavit paní, jež mi milým hlasem vyprávěla o šamponu, který právě uvedli na trh a chystají k němu jistou PR akci, na kterou by mě ráda pozvala. S jistou dávkou hrdosti totiž odmítám někde tvrdit, že používám nějaký kosmetický prostředek, když to není pravda… Ale dříve, než jsem řekla ‚Děkuji, ne.‘, vyslovila paní částku, na kterou bych si vydělávala několik plně natáčecích dní nebo měsíc v divadle. A dodala, že po mně vůbec nic nebudou chtít, pouze abych přišla na určité místo a seděla tam, zatímco oni budou novinářům představovat nový objev ve světě šamponů. Že jsem prostě zajímavá osobnost s krásnými vlasy a že by si hodně přáli, abych právě já, s mou osobností a s mými vlasy, byla přítomna jako symbol mladých nezávislých lidí, pro které je šampon určen,“ píše herečka, která podle svých slov z těchto důvodů k účasti na akci skutečně svolila. Vlastní průběh akce byl ale podle ní od původních slibů opravdu hodně vzdálen. „V to studené prosincové odpoledne jsem dorazila na místo… Akční paní kostymérka se na mě vrhla, aby mě oblékla ‚jako že jsem přišla z australské pláže’… Slečna vizážistka mi vyžehlila vlasy a nalepila mi řasy. Dívala jsem se na sebe do zrcadla. O tom, že ‚osobitá herečka‘ znamená ‚převlékneme si vás, do čeho budeme chtít‘ a ‚s přirozeně krásnými vlasy‘ znamená ‚budeme je žehlit a celkově si vás trochu upravíme‘, nebyla předtím řeč. Omámeně jsem se vzmohla na trochu vzdoru a usmlouvala jsem něco jiného na sebe… A mělo být hůř. Projděte si scénář, řekla mi velitelsky slečna organizátorka. Bylo v něm napsáno, na co se mě Agáta Hanychová bude ptát, a bylo tam kupodivu napsáno i to, co jí odpovídám. Což mě jako herečku samozřejmě zmátlo. Pochopila jsem, že můj herecký úkol zde je zahrát sama sebe…“ Následuje popis celého projektu, který zahrnoval další spoustu aktivit, o kterých herečku podle jejích slov nikdo dopředu neinformoval, včetně nalinkovaného rozhovoru o šamponech a focení s polonahými modely. „Když mi paní organizátorka donesla několik šamponů a kondicionérů, se kterými mě nutila pózovat společně s mými kolegyněmi, které taky jako já ‚právě přišly z pláže‘, ruply mi nervy, a… ztropila jsem scénu, že jsem nikomu žádné pózování se šampony neslíbila a že s nimi tedy pózovat nebudu,“ píše herečka. Dodává pak, že se za svůj výbuch nakonec organizátorce omluvila a ta se na oplátku omluvila jí, neboť prý „vůbec nevěděla, že mi někdo sliboval, že se nebudu fotit s šampony a že se nic neděje“.

Firma nereaguje

Projekt připravila podle informací M&M PR agentura Cook Communications. Svůj případný komentář ale podmínila tím, že jej musí odsouhlasit klient, tedy společnost Procter & Gamble. Ta se k celé věci nakonec odmítla vyjádřit.


Fotka z akce, na níž pózují zpěvačky Lenny a Markéta Konvičková a herečka Marie Doležalová ještě předtím, než se dalšímu focení vzepřela. O svém zážitku napsala blog: „O tom, jak si nemyju hlavu klokaní tlapkou.“

Reklama
MMcite
Reklama
Know
Reklama
Know
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Diana Hlaváčová, Seznam
MAM class prompty Ipsos
Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
SedímvKlidu
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
SedímvKlidu