Tuzemský event marketing dosud trpěl handicapem absence oborové soutěže. Tento nedostatek se pokouší napravit občanské sdružení Event Marketing Association Czech Republic, které ve spolupráci se společností Event & Promotion vyhlásilo první ročník soutěže Czech Event Awards. Ta si klade za cíl ocenit výjimečné počiny v event marketingu. Vítězové budou vyhlášeni na slavnostním galavečeru, který se uskuteční během letošního dubna v Praze. O výsledcích rozhodne porota, jejímž čestným předsedou se stal Salvatore Sagone, prezident evropských eventových cen EuBEA.
Jakého motta se coby prezident poroty CEA budete držet?
Mým cílem je ocenit ta nejinovativnější, nejmíň očekávaná a nejchytřejší řešení na poli event a live marketingu. Důležité hledisko je i dodržení stanovených cílů, které nemusejí vždy záviset na objemu investovaných prostředků.
Takže největší šanci na úspěch mají inovativně zaměřené akce?
Pro mě je důležitý i jistý „wow“ faktor, který dokáže překvapit účastníky daného eventu. Klíčové pro mě také je, nakolik se realizace drží klientského zadání a jakých dosáhla výsledků.
Jak moc ovlivní názor poroty živé prezentace přihlášených prací a jak moc může přihlášce pomoci dobře zpracovaný showreel?
Živé prezentace finalistů jsou jedním z nejinovativnějších aspektů a hlavním rozdílem mezi mou mateřskou EuBEA a ostatními soutěžemi. Z mého pohledu je velmi důležité dát soutěžícím agenturám možnost vysvětlit všechny stránky přihlášených projektů porotě a pobavit se s ní. Dobrá prezentace je základem a tajemstvím úspěchu pak je odprezentovat porotě ty nejinovativnější aspekty eventu, které ho odlišují od konkurence. A samozřejmě i dobrá kvalita videopřihlášky může ovlivnit rozhodování poroty.
Které české kampaně znáte?
Do EuBEA se přihlásilo už vícero českých akcí, například loni v Seville získala druhé místo olympijská vesnička na Letné. Obecně se dá říci, že kvalitativní úroveň event marketingu v České republice se drží dost vysoko. Možná by oboru prospělo, kdyby se klienti naučili patřičně docenit význam live marketingu. Osobně se mi také velmi líbí Praha a moc rád bych zde jednou uspořádal předávání cen EuBEA.
Jak se osvědčily změny, kterými EuBEA loni prošla? Místo jednoho trvala dva dny, navíc s bohatým doprovodným programem…
Změnit formát EuBEA byla velká výzva. Místo klasického předávání cen se loni konal skutečný festival. Živé show, interakce a networking se staly základními faktory úspěchu, protože evropský event byznys nový formát jednoznačně přijal – dorazily více než čtyři stovky delegátů z 22 zemí, počet přihlášek se meziročně navýšil o šedesát procent a doprovodného programu se zúčastnilo skoro dvacet spíkrů světové úrovně.
Jak tyto změny ovlivnily práci poroty?
Porotci uvítali nový formát doslova s nadšením, protože možnost poslechnout si prezentace shortlistovaných prací ve stylu soutěže X Factor zatím nikdy neměli. Prezentací se mohli účastnit i ostatní přítomní, kteří se navíc mohli zapojit do debaty a klást dotazy soutěžícím.
Jakých změn se dočká letošní, desátý ročník EuBEA?
Formát soutěže bude víceméně stejný, tedy dva soutěžní dny, ve čtvrtek a v pátek, a na ně navazující sobota určená k prohlídce hostitelského města. Jeho jméno je ale zatím ještě stále tajné. Určitě nastanou drobné úpravy pravidel pro přihlášky nebo soutěžní kategorie, ale nebudou zásadní. Každopádně věříme v nárůst počtu přihlášek i účastníků!
Salvatore Sagone, zakladatel soutěže EuBEA a ředitel ADC Group
Vystudoval univerzitu ve Florencii. V roce 2002 založil vydavatelskou společnost ADC Group, která kromě vydávání odborných publikací organizuje italskou soutěž Best Event Awards. Z ní vznikla evropská eventová soutěž European Best Event Awards (EuBEA), jejímž je prezidentem.