Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Splní Plzeň 2015 očekávání?

Tisíceré díky by mohla pořádající organizace Plzeň 2015 vyslovit zakladatelům Plzeňského Prazdroje (1842), že dali městu produkt, na který může návštěvníky zvát do evropského centra kultury, třeba prostřednictvím personalizovaných pozvánek na sociálních sítích.

„Nechceme se vydělovat z marketingu destinace, s pivovarem úzce spolupracujeme,“ podotýká ředitel marketingu a komunikace Radek Auer Komunikační strategie organizátorů začala u samotných Plzeňanů, aby podpořila zdravý patriotismus. „Neustále všem plzeňským subjektům opakuji, že tento rok je pro ně především příležitostí. Samozřejmě, že tu byla nedůvěra. Přesvědčil je hlavně zájem jejich klientů a obchodních partnerů ze zahraničí,“ říká Auer.

V rámci sociálních sítí spustí Plzeň 2015 během roku i několik soutěží se sloganem Otevři si svůj plzeňský ráj. Hrát se bude o zážitkové balíčky obsahující vstupenky na akce, ubytování, večeři a prohlídku pivovaru.

Reklama
ČEZ

Paradoxně nejjednodušší byla komunikace v zahraničí, kde zabírá nejen pivo, ale třeba i generál osvoboditel Smith Patton. V zahraničí se organizátor dle Auera soustředil hlavně na živé prezentace a PR, zároveň po celý rok 2014 do Plzně jezdila světová média včetně BBC či Daily Telegraphu, důležitá německá a rakouská periodika i televize.

Inspirace z Lince

Na otázku, které z měst, jež se v předchozích letech pyšnila titulem Hlavní evropské město kultury, inspirovalo organizátory, odkazuje Radek Auer na rakouský Linec: „Je blízko, projekt se tam opravdu vydařil, výrazně podpořil tamní ekonomiku i kulturní dění, i po pěti letech je ve městě výrazně přítomen. Linec z titulu stále profituje. Každé město je jiné, disponuje různými rozpočty, takže inspirace odjinud byla jen jedním ze stavebních kamenů naší marketingové strategie.“

Za zmínku stojí skutečnost, že se letos do Plzně „přestěhuje“ festival Rock for People s přídomkem Europe, který má ambice stát se hlavní hudební událostí léta ve středoevropském regionu s více než 60 interprety.


„I z jiných kulturních projektů mám zkušenost, že je případná spolupráce s reklamní agenturou složitá,“ tolik ředitel marketingu pro Plzeň 2015.

Reklama
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
Know
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Peter Menky, Dodo
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)