Reklama
Megaboard

Proč Němci používají spojení „live marketing“

Ve dnech 21.-22. ledna proběhl ve Westfalenhallenu v Dortmundu jeden z největších evropských veletrhů věnujících se event marketingu Best of Events. Veletrh není tolik profilovaný na prezentaci hotelů a lokalit jako IMEX v Londýně nebo tak technologicky jako Showtech v Berlíně, ale bylo na co koukat! Akce slouží především k prezentaci německých firem, zahraničních firem bylo minimum. Na rozdíl od loňského roku chyběla česká expozice. Styling eventů nebo fundusy dekorací jsou na špičkové úrovni, zcela jinde ve srovnání s českým trhem. Působivou expozici měla firma watershow.de, zabývající se vodními instalacemi. Zajímavý byl mobilní prezentační systém Out of the box, který se složí během půl hodiny do přívěsu. Část expozice byla věnována konferenčnímu softwaru a eventovým aplikacím, např. EventApp360 nebo DeepMapVenue. Jde o trend, který na českém trhu sice existuje, ale je zatím relativně v začátcích. Časem bude i na korporátních eventech běžná registrace přes mobily nebo orientace v prostoru přes lokační aplikace. Nejvděčnější byla část veletrhu věnovaná doprovodnému programu, která dokazovala, proč se v Německu místo event marketing používá často spojení live marketing. K vidění bylo množství atrakcí od indoorové sjezdovky, autodráhy na lidský pohon, fotokoutků přes hudební kapely, laserové tanečníky, bubeníky, akrobatické barmany až po oživlé květiny, slony, elfy nebo roboty. Byly prezentovány koncepty dotažené do posledního detailu, ať se jednalo o vídeňskou kavárnu, nebo karibský bar. Zajímavá byla doprovodná akce „Meet the Beef – Creating digital ideas“ o tzv. hybridních eventech, tj. eventech kombinovaných s digitálními technikami. Večer 21. ledna proběhla networkingová večerní akce BOE-night 2015. Sice se zde neobjevila žádná oslnivá novinka jako před lety videomapping, holografická projekce nebo digitální graffiti wall, nicméně veletrh byl i přesto inspirativní. Tak zase za rok.

 

Norbert Pýcha
([email protected])

 

Trend eventových aplikací je na českém trhu relativně v začátcích.

Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-03

MAM Exkluzivně v časopise

Jan Patawa, MV ČR
David Klimeš, NFNZ
Domi Alagia, DVTV

MAM Téma čísla

gaming_rytir_iStock_nový web-otvírák (50)
2025
Téma Ročenky 2024
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

WEB_normal(10)
Souboj spotů osmifinále 2024
MAM Souboj spotů 2024 finále
MAM Souboj spotů 2024 semifinále
WEB_normal(10)
Souboj spotů osmifinále 2024
MAM Souboj spotů 2024 finále
MAM Souboj spotů 2024 semifinále