Už pošesté se na konci května bude konat festival reklamní kreativity Prague International Advertising Festival (PIAF). Mezinárodní porotě bude 25. až 27. května předsedat kreativní ředitel Memac Ogilvy & Mather UAE Ramzi Moutran. Mezi dalšími porotci se objeví také stratég Wieden + Kennedy Nick Docherty, Myles Lord z berlínského Heimatu, francouzský Leo Burnett bude v jury zastupovat Xavier Beauregard.
V porotě soutěže ovšem zasedají také zástupci korporací. Letos to budou třeba londýnský global brand manager značky Pilsner Urquell Petr Dvorak nebo creative strategist Facebooku pro oblast EMEA Ryszard Sroka.
„Call for entries“ – neboli příjem přihlášek do soutěže – bude zahájen na počátku února, uzávěrka soutěže byla stanovena na 4. dubna. Shortlisty by měly být zveřejněny na počátku května.
Specialitou klání je to, že se soutěží ve 12 kategoriích, které nekopírují jednotlivé mediatypy, ale umožňují ocenit kreativitu v širokém slova smyslu od marketingových konceptů značky přes kreativní formy komunikace a mediálního plánování až po podporu prodeje.
Creativity now!
„Kreativita není zdaleka vyhrazena jen těm, kteří ji mají na vizitce a v popisu práce. Nejlepších výsledků dosahují ty přístupy, na kterých se podílejí kreativci společně s marketéry a obchodníky. PIAF se snaží vyzvednout kreativitu v kterékoliv fázi cesty značky od výrobce k zákazníkovi,“ vysvětluje ředitel festivalu Marek Hlavica.
PIAF není jen mezinárodní soutěží kreativity, ale také dvoudenní odbornou konferencí určenou pro seniorní marketéry i odborníky na komunikaci. Celou akci uzavře předávání cen vítězům a – už podruhé – i vyhlášení každoročního hodnocení celé komunikační branže Agentura roku, kterou pořádá Asociace komunikačních agentur (AKA).
PIAFYS: Adam a Eva na špici
Organizátoři festivalu PIAF provozují také ranking PIAFindYourSelf (PIAFYS), který je se 3000 jmény nejkomplexnějším globálním žebříčkem profesionálů z branže komerční komunikace.
PIAFYS za sezonu 2014/15 je ve svém poločase. Na špici se po podzimní festivalové smršti drží čtveřice kreativců z londýnské agentury Adam & Eve. Ta byla v soutěži Eurobest vyhlášena agenturou roku, když jí k titulu pomohly především kampaně Sorry, I Spent It On Myself a Marmite. Na pátém místě je Sugano Kaoru z Dentsu Tokyo, která boduje kampaní Sound of Honda / Ayrton Senna 1989.
Nejvýše postavenými zástupci české agenturní sféry jsou v žebříčku, který podchycuje více než dva tisíce kreativců, opět Jaime Mandelbaum (30. misto) a Jaroslav Schovanec (41.) z Young & Rubicam Praha.
Šestý PIAF se sice opět odehraje na stejném místě, jako obvykle však mění komunikaci. Letos zjevně spoléhá na tváře hvězdných kreativců.