Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Péefko, které můžete posílat znovu a znovu

Hned pět lidí z různých redakcí vydavatelství Economia se jednoho pozdního odpoledne – samozřejmě až po pracovní době – sešlo nad jedinou lahví bílého vína. Na tom by nebylo nic překvapivého, vína se v redakcích, v marketingových odděleních a ve firmách před Vánoci tradičně nakupí víc než dost. Tady se však nejednalo o pouhou konzumaci. Zapálení milovníci vína z Economie se podle vícera indicií pokoušeli uhádnout, jaké odrůdy vína se podílely na kupáži – tedy směsi vín -, která se v lahvi nacházela.

Výsledek? Ano, byli to milovníci vína, ale ne jeho znalci. Tým Economie totiž neuspěl. Neuhádl. Prostě to pros… Ale zase se teď těší na další Vánoce. A i ti lidé z týmu, kteří lahev nedostali, si teď možná vybaví jméno odesílatele onoho novoročního péefka. Je to Wunderman.

Jak pořád překvapovat?

„Nápad dělat vinné PF vznikl před 12 lety, poté co jsme si rok co rok lámali hlavu nad tím, jakým dárkem překvapit klienty a partnery, aby byl originální, zajímavý a vypadal, že stál hodně peněz,“ směje se Karel Duchek, executive director agentury Wunderman.

Reklama
ČEZ

Agentura tak svým klientům a partnerům už deset let posílá pořád to samé. Lahev vína. Ta je ovšem každý rok trochu jiná. Letos to byla „svítící“ lahev, předtím co kus, to sprejovaný originál a léta předtím víno s naprosto personalizovanou etiketou.

Součástí hry je i ona „tipovačka“. „Ve většině případů se tipuje odrůda nebo složení odrůd vína. Pouze loni, kdy šlo o desátý ročník, jsme ho slavili sektem, a to se tipovalo množství cukru. Počet správně tipujících se dost liší, závisí na kvalitě nápovědy – tedy textů v přiloženém návodu – a obtížnosti vyhledání informací na internetu. Pohybuje se mezi osmi až dvaceti procenty z těch, kteří tipovali. Mezi ně rozdělujeme 200 lahví vín. Letos správnou odrůdu poznalo deset lidí,“ vysvětluje Duchek.

Bez follow-upu to ale nejde

Mimo Wunderman tak podle Duchka odchází každoročně 300 až 400 lahví. Response rate agentura pečlivě sleduje. Pohybuje se prý mezi 25 až 35 %. „Většina odpovědí – okolo 80 procent – nám pak přijde až jako reakce na follow-up e-mail, který posíláme v lednu,“ dodává Duchek jako správný ředitel DM agentury.

Dvě stovky lahví rozděleny mezi deset úspěšně tipujících? To nezní špatně. A vypadá to, že ještě dostaneme šanci. „Aktivitu hodnotíme podle reakcí klientů. Před Vánoci se ptají, jestli zase bude víno. Od accountů shánějí tajné tipy, ale protože hádání probíhá také interně, je vše utajeno a tipy nejsou. Začátkem ledna pak sdílejí, jak si pochutnali, co u tipování zažili a jakým způsobem odrůdy hádali. A podle těchto reakcí už víme, že víno jako péefko bude letos znovu,“ uzavírá Duchek.



Ve Wundermanu si i podle jeho ředitele Karla Duchka lámali hlavy s tím, co pořád posílat partnerům na Vánoce. A vymysleli lahev vína, na kterou se lidi každý rok těší.

Reklama
Know
Reklama
Know
Reklama
Know
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Diana Hlaváčová, Seznam
MAM class prompty Ipsos
Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Effie_novy-web-otvirak (2)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Effie_novy-web-otvirak (2)