Nova stále není zpět v ATO

Ačkoli se očekávalo, že od ledna 2015 se televize Nova stane opět řádným členem Asociace televizních organizací (ATO), která zajišťuje peoplemetrové měření realizované agenturou Mediaresearch, zatím k tomu nedošlo.

„Souhlas s opětovným řádným členstvím společnosti CET 21 v ATO vyslovila valná hromada již v červnu 2014. Zároveň byly stanoveny podmínky, které měla CET 21 splnit a předložit ATO potvrzení o jejich splnění, což se zatím nestalo. ATO je připravena po splnění podmínek CET 21 obratem přijmout, v některých oblastech už spolupracujeme,“ sdělila M&M jednatelka ATO Vlasta Roškotová.

Nova musí plnit podmínky

Názor televize Nova je ale jiný. „Od loňského roku nedošlo ke změně našeho statutu vůči ATO. Data nadále získáváme na základě dlouhodobé obchodní smlouvy. Do ATO chceme vstoupit pouze za podmínek, které pro nás budou akceptovatelné,“ uvedla stanovisko televize Nova její PR manažerka Anna Suchá Asociace přitom již v loňském roce upravila své stanovy a počítá v nich i s účastí TV Nova, zároveň však má i variantu bez její přítomnosti. „Stanovy ATO byly v loňském roce upraveny, hlasovací podíly jsou totožné s podíly finančními. Absolutní shoda všech členů nyní není nutná. Nové stanovy už počítají se členstvím CET 21. Všichni tzv. velcí hráči (ČT, Nova a Prima) mají mít stejný podíl ve výši 25 %, o zbytek se dělí AKA a ostatní členové (AtmediaÓčko, pozn. red.),“ sdělila Roškotová.

Hlavním problémem je audit

Podle informací M&M potvrzených z několika zdrojů je předmětem sporu asociace a Novy zveřejnění auditu projektu peoplemetrového měření, který si Nova nechala udělat v roce 2013. Tomu předcházel dobrovolný odchod Novy z ATO a příprava vlastního projektu měření TV sledovanosti s agenturou Nielsen. To vše ještě probíhalo za vedení Adriana Sarbua, po jeho odchodu byl projekt na konci roku 2013 zastaven. Návrat Novy do struktur ATO tak byl podmíněn zpřístupněním výsledků tohoto auditu členům ATO, podle informací M&M se ale obě strany dohadují o podmínkách, za jakých by k tomu mělo dojít. Jednota hlavních televizních hráčů na trhu by však měla být prioritou, např. i kvůli zahájené přípravě projektu crossmediálního měření, které může na mediálním trhu rozdat karty úplně jinak, nežli je tomu doposud.


Televize Nova pod vedením Michaela del Nina a Christopha Mainusche projevila zájem vrátit se zpět do ATO, zatím k tomu však nedošlo.

Reklama
Reklama
MAM_SOME_800x1068_cover-2025-28

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-28

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Pivo Proud, Beats for Love
Cannes Lions 2025
Cannes Lions 2025

MAM Exkluzivně v časopise

Rostislav Čítek
Cadbury Flake reklama
SK Slavia Praha dresy
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

tesco_hlavni
VML Cannes_nový web otvírák doporučujeme (38)
MAM Souboj spotů červen
nový web-otvírák - 2025-07-02T144345
tesco_hlavni
VML Cannes_nový web otvírák doporučujeme (38)
MAM Souboj spotů červen
nový web-otvírák - 2025-07-02T144345