Návštěvnost kin loni mírně vzrostla

Návštěvnost českých kin v loňském roce oproti předchozímu období mírně vzrostla o pět procent na 11,6 milionu diváků. Čisté tržby provozovatelů kin se zvýšily o tři procenta na 1,46 miliardy korun. Vyplývá to z dat Unie filmových distributorů. Návštěvnost kin tak pozvolna roste od roku 2011, kdy klesla pod 11 milionů.

V kurzu jsou filmy pro děti

Největšímu zájmu se loni těšila pohádka Jana Svěráka Tři bratři, na kterou zašlo do kina více než 660 tisíc lidí a utržila 74 milionů korun. Na druhé pozici skončil velkofilm Hobit: Bitva pěti armád, který měl premiéru až ke konci roku – 11. prosince. Co se týká objemu tržeb, předčil s 87 miliony korun i nejnavštěvovanější českou pohádku. Třetím nejoblíbenějším byl animovaný film Jak vycvičit draka 2. Do top desítky nejnavštěvovanějších snímků se dostaly filmy v následujícím pořadí: Vlk z Wall Street, Rio 2, Babovřesky 2, Něžné vlny, Interstellar, Tučňáci z Madagaskaru a Transformers: Zánik. Původem české tituly tak byly pouze tři.

Nejnavštěvovanějším filmem v českých kinech byla loni pohádka Jana Svěráka Tři bratři.

Reklama
Reklama
MAM_SOME_800x1068_cover-2025-28

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-28

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Pivo Proud, Beats for Love
Cannes Lions 2025
Cannes Lions 2025

MAM Exkluzivně v časopise

Rostislav Čítek
Cadbury Flake reklama
SK Slavia Praha dresy
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

tesco_hlavni
MAM Souboj spotů červen
VML Cannes_nový web otvírák doporučujeme (38)
nový web-otvírák - 2025-07-02T144345
tesco_hlavni
MAM Souboj spotů červen
VML Cannes_nový web otvírák doporučujeme (38)
nový web-otvírák - 2025-07-02T144345