Morálka na kolenou

Prodejce zbraní Zelený sport z Vysokého Mýta se svou reklamou „S holýma rukama můžete být brzy na kolenou“ je nej- úspěšnějším malým zadavatelem reklamy měsíce ledna z jednoduchého důvodu – o jeho inzerátu na poloautomatické pušky se dozvědělo nejvíc lidí. Všechny ty problémy – jako je zneužití fotky popravovaného člověka, autorská práva k fotce, vyšetřování policie i morální aspekty parazitování jejich reklamy na něčem takovém – to jsou všechno rizika zadavatele, která musí zakalkulovat jako riziko podnikání. Malý zadavatel nemá mnoho možností. Buď udělá ve svém malém budgetu krotký inzerát, o kterém se nikdo nedozví, nebo riskne podobnou věc, a pak ať to soudí příslušné orgány. Ale proč to máme soudit my v reklamní branži? Nebuďme tak pokrytečtí, abychom neuznali, že ta reklama fungovala. Fungovala jim, a já jim stejně tak přeju navýšení prodeje coby marketingový expert, jako tučnou pokutu coby občan. Není hřích mít různý pohled na práci a na život – je větší hřích tvářit se, že to tak nemáme pořád.

null

Jakub Horák, producent

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-25

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-25

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Cannes Lions 2025
Cannes Lions 2025
Náborové kampaně

MAM Exkluzivně v časopise

Barbora Průša
Julie Hobsbawm
Šárka Hamanová
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
alzaAds_nový web-otvírák - 2025-06-05T135103
tesco_hlavni
buresova_WPPmedia
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
alzaAds_nový web-otvírák - 2025-06-05T135103
tesco_hlavni
buresova_WPPmedia