I’m lovin it ve sloganu McDonald’s již nestačí, řetězec vpouští do své prezentace ještě více pozitivních emocí. Nový koncept nese název „A Little More Lovin‘ Can Change A Lot“ čili volně přeloženo „Trocha lásky dokáže divy“. Pozitivní emoce by se měly odrážet ve veškerém obsahu sdělení značky a konverzaci se zákazníky.
Za kreativním zpracováním animovaného spotu „ArchEnemies“ (odvěcí nepřátelé) stojí agentura Leo Burnett, která se na základě vyhraného tendru zhostila úkolu modifikace původního sloganu I’m lovin it pro současnou potřebu interakce se zákazníky v restauracích a na sociálních sítích. Na kampani pro americký trh se dále podílejí agentury DDB, pro hispánský trh AlmaDDB, Burrell pro afro-americký marketing a OMD pro nákup médií.
My vaříme, vy se ptáte
Marketingová ředitelka McDonald’s Deborah Wahlová, která se ke značce přidala na začátku loňského roku, uvedla v prezentačním videu, že se její společnost se svou vizí přesouvá od „miliardy obsloužených zákazníků“ k „miliardám vyslechnutých zákazníků“.
I proto na sklonku loňského roku spustil řetězec web „Our Food. Your Questions“, na němž odpovídá na dotazy spotřebitelů ohledně pokrmů. V České republice a na Slovensku existuje podobná platforma pod názvem Na Rovinu již dva roky (www.narovinu.mcdonalds.cz).
Od burgerů k drakovi
Animovaný spot, v němž uzavírají smír rytíř s drakem, šmoula s Gargamelem a další filmoví či pohádkoví rivalové, je po videích se záběry na šťastné tváře strávníků v restauracích McDonald’s příjemným zpestřením. Spot zakončuje původní claim I’m lovin it.
Společnost rovněž oznámila, že výraznou proměnou projdou letos různé korporátní prvky, ať již uniformy personálu či obaly a označení. Podle analytiků přichází změna vize a nový komunikační koncept v pravou dobu, neboť jen na americkém trhu zaznamenaly listopadové prodeje restaurací McDonald’s nejhorší výsledky za poslední dekádu. Mírný pokles ve třetím čtvrtletí zaznamenal řetězec i v globálním měřítku. Deborah Wahlová dále předeslala přípravy platformy „Create your taste“, která ve 2000 restauracích umožní Američanům částečnou volbu ingrediencí v jejich menu.
Hokejová láska v Česku
Více „lásky“ se promítne i do aktivit McDonald’s v Česku, kde se kampaně v prvním pololetí ponesou v hokejovém duchu v souvislosti s květnovým MS v Praze a Ostravě, jehož je firma partnerem. Hokejoví fanoušci mohou již od prosincového Euro Hockey Tour posílat přes web srdcemspolu.cz nebo přes Facebook McDonald’s reprezentačnímu výběru povzbudivé vzkazy. Ty se pak v průběhu utkání zobrazí na multimediální kostce nad ledovou plochou.
Animované spoty se v reklamě McDonald’s dosud objevovaly hlavně v promo akcích na Happy Meal. Video ArchEnemies zhlédly na YouTube v době uzávěrky tohoto čísla dva miliony uživatelů.
Některé vzkazy fanoušků přes stránku www.srdcemspolu.cz prý budou putovat i za hráči do kabiny. Každopádně množství foto vzkazů dokazuje značnou oblibu selfie.