Čtrnáct dní před Louskáčkem všichni znechuceně prohlašují, že na to letos kašlou, aby v den akce samotné freneticky pobíhali po agentuře a sháněli lístky. Na ceremoniálu se potácejí kreativci, kteří ostentativně předstírají své pohrdání a pak se neochotně vydrápou na pódium, kde exaltovanému a úporně vtipnému moderátorovi večera vytrhnou z ruky sošku, kterou pak s předstíranou skromností nechají ochmatat kolegy z agenturního ghetta. Projekce vítězných prací je mnohdy zmatená a nesrozumitelná. Blazeovaná parta si pak převezme cenu a my vlastně netušíme za co. Někdy nevěřícně kroutíme hlavou a šeptáme sousedovi – WTF?!, jindy blahosklonně utrousíme – jo, to je celkem O. K. a sporadicky tajně závistivě smekneme – RESPEKT. Když přetrpíme nekonečnou show, na
jejímž závěru už sedí jen hrstka vytrvalců, necháme se naoko přemluvit na afterparty. Jsme-li dostatečně otrlí, zůstaneme až do pozdní hodiny. Poté co jsme se dostatečně se všemi přeupřímně poplácali po ramenou, s úžasem pozorujeme party animals, kteří shodili poslední slupky civilizačního nátěru. V taxíku konstatujeme, že všichni jsou hlupci, do práce přijdeme se zpožděním úměrným letům v oboru odslouženým a společně pak hodnotíme včerejší večer – to zas byl kabaret… Vždycky to takhle myslím nebylo. Pojďme se prosím pokusit vrátit výročnímu setkání našeho kmene vážnost a důstojnost. Zamysleme se nad tím, co udělat pro to, abychom nesledovali práce, které jsme před čtyřmi lety viděli v Portoroži a před sedmi v Cannes. Jak zajistit objektivní hlasování opravdových zkušených odborníků. Jak získat feedback jednotlivých porotců k přihlášeným pracím, a dodat tak hlasování transparentnosti. Jak kvalitní prezentací zajistit pozornost všech zúčastněných. A v neposlední řadě, pojďme se už jednou probůh trošku důstojně ošatit. Abych nebyl jenom mrzutý. S potěšením zaznamenávám, že zejména v posledním roce už byly podniknuty určité kroky a i letošní přístup ADC napovídá, že by mohlo dojít k dalšímu zlepšení. Držím palce!
P. S.: Jo, já vím, že už se to nejmenuje Louskáček, ale my tomu tak budeme říkat dál, jo?
Richard Kolbe
creative grouphead
Leo Burnett Advertising
([email protected])
Pokusme se prosím vrátit výročnímu setkání našeho kmene vážnost a důstojnost.